سلیمی در گفت‌وگو با پانا:

ثبت نام 30 هزار نفر برای انتخابات مجلس، نوید بخش انتخاباتی پرشور است

روند بررسی صلاحیت، امری محرمانه است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت به صورت انبوه تعداد زیادی از همه سلایق سیاسی با گرایش‌‌های مختلف برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند که این آمار نوید بخش انتخاباتی پرشور است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام  30 هزار نفر برای انتخابات مجلس، نوید بخش انتخاباتی پرشور است

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: «پیش بینی من این است که انتخاباتی پرشور و باشکوهی در پیش خواهیم داشت. قریب به 30 هزار نفر ثبت نام کرده اند و برخلاف آنچه که گفته می‌شود از همه سلایق سیاسی ثبت نام کرده اند. تعداد نیز از همه سلایق سیاسی انبوه است. البته درست است که برخی مشت خود را باز نکردند برای امتیازگیری از افکار عمومی و نظام اما واقعیت این است که طبق اخبار حوزه انتخابیه،‌به صورت انبوه تعداد زیادی از همه سلایق سیاسی با گرایش‌‌های مختلف برای این انتخابات ثبت نام کرده‌اند که این آمار نوید بخش انتخاباتی پرشور است.»

وی افزود: «در حوزه بررسی صلاحیت‌ها نگاه،‌نگاهی جناحی نبوده است چرا که از همه طیف‌ها تایید صلاحیت شده‌اند. افرادی هم که تایید صلاحیت نشده‌اند، مشکل جدی نداشتند؛ به عنوان مثال مشکل مدرک داشته‌اند و نتوانستند اسناد سوابق خود را ارائه دهند. البته شورای نگهبان اعلام کرد که این افراد حق اعتراض دارند.»

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: «وزارت کشور با توجه به اینکه قانون مشخص کرده است، سامانه را باید به نحوی تعریف کند که بتوان مدارک را بارگذاری و راستی آزمایی کند.»

وی تاکید کرد:‌ «روند بررسی صلاحیت، امری محرمانه است. رسانه ای کردن و اعلام اسامی خلاف قانون است چون حق اشخاص است و هنوز مساله‌ای مشخص نشده است؛ دلایل به خود اشخاص گفته می‌شود. رعایت مسائل اخلاق افراد سیاسی اولویت اول را دارد.»

سلیمی خاطرنشان کرد: «نظام مسائل کشور توسط مجلس یازدهم شناخته شد و به نظر من مجلس یازدهم مجلس پرکاری بود البته خالی از خطا نبوده است اما معدل قابل قبولی دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار