مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز:

تکمیل طرح‌های ساخت و مقاوم‌سازی مدارس در البرز نیازمند تامین اعتبار است

کرج(پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز در حاشیه جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان در استانداری البرز که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، عنوان کرد تکمیل طرح‌های در دست مطالعه و اجرای مقاوم‌سازی مدارس نیازمند تامین اعتبار در البرز است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل طرح‌های ساخت و مقاوم‌سازی مدارس در البرز نیازمند تامین اعتبار است

محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز در این نشست در گفت و گو با پانا اذعان کرد: «خوشبختانه در طول چندین ماه اخیر نهضت مدرسه سازی در البرز با آغاز ۷۰ پروژه آموزشی به اجرا درآمده است و با همراهی و حمایت خیرین مدرسه ساز و استانداری خوشبختانه موفق شدیم تحول مثبتی را در استان رقم بزنیم.»

وی با تاکید بر کلید خوردن ۷۰ پروژه آموزشی در استان اضافه کرد: «طبق آمار هر سال به طور متوسط ۳۵ مدرسه در البرز احداث شده است. اما باید گفت سرانه فضاهای آموزشی حکایت از مشکلات فراوان استان البرز در حیطه آموزش و پرورش دارد.»

پورگلیان همچنین اظهار کرد: «استان البرز به لحاظ ضریب رشد و تراکم جمعیت در ردیف نخستین استان های کشور قرار دارد. همچنین طبق آماری که اخیرا منتشر شده است مهاجرپذیر ترین استان به نسبت جمعیت آن است و مسلما با مهاجرت سالانه ۱۰۰ هزار نفر به این استان همچنان نیاز به ساخت فضاهای آموزشی جدید داریم.»

وی افزود: «در حال حاضر در مجموع ۶۸ مدرسه در استان البرز دو شیفته هستند و طبق آمار و سرانه آموزشی ارائه شده بیشترین تراکم جمعیت را یکی از مدارس محمدشهر با تعداد بیش از ۵۰ دانش آموز دارد، بنابراین می‌توان گفت حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد مدارس استان به غیر از مدارس خاص دوشیفته هستند.»

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با اشاره به تراکم بالای جمعیت کلاس های استان تاکید کرد: «تکمیل طرح های در دست مطالعه و اجرای مقاوم سازی مدارس نیازمند تامین اعتبار در البرز است. سالانه معادل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی در البرز نیاز است که کمتر از ۲۰ درصد این اعتبار تامین می شود. بنابراین ما به اعتبار و سرمایه بیشتری برای تکمیل و ساخت طرح های در دست اجرا نیاز داریم.»

این مقام مسئول در پایان یادآوری کرد: «امیدواریم با افزایش میزان اعتبار استان در حیطه فضاهای آموزشی بتوانیم مشکلات مطرح شده در این حوزه را برطرف کنیم و کلاس هایی با جمعیت ۲۵ دانش آموز در سطح استان داشته باشیم و هیچ مدرسه دو شیفته‌ای نداشته باشیم. مسلما در این امر مدارس دولتی که درصد بیشتری از دانش آموزان را در بر می‌گیرند نسبت به مدارس غیردولتی ارجحیت دارند.»

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار