۱۲ روز چراغ هدایت در نمایشگاه کتاب شهرستان مانه و سملقان

مانه و سملقان (پانا) - نمایشگاه کتاب یار مهربان به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کتاب و کتابخوانی در طی ۱۲ روز با عنوان چراغ هدایت در شهرستان مانه و سملقان در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ روز چراغ هدایت در نمایشگاه کتاب شهرستان مانه و سملقان

افتتاحیه نمایشگاه کتاب به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کتاب و کتابخوانی در تعامل مشترک دو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در محل کانون فرهنگی تربیتی شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: لازمه تقویت فرهنگ کتابخوانی در یک جامعه این است که نیاز به کتابخوانی در ما ایجاد شود.

محمد وحیدی همچنین گفت: میزان مطالعه کتابهای غیردرسی در کشور عدد قابل توجهی نیست و علت این امر را وابسته به عوامل مختلف از جمله ضعف فرهنگ کتابخوانی و عدم ارتباط مستمر با کتاب و بخشی را مربوط به مسائل اقتصادی دانست.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ترویج فرهنگ اهدای کتاب می تواند تا حدی راهگشای حل این معضل باشد.

وی در ادامه احداث کتابخانه در مناطق روستایی پرجمعیت را اولویت اصلی مناطق روستایی در تعامل با مردم و دستگاه‌ها معرفی کرد و استفاده از بودجه سالانه در سطح استان و ظرفیت هایی در عوارض بخشی از عوامل شهرداری ها در حوزه ترویج کتابخوانی و احداث کتابخانه های جدید را موثر دانست.

وحیدی در ادمه جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی متناسب با نیاز روز دانش آموزان کتاب‌هایی به ارزش ۳۴،۰۰۰،۰۰۰ ریال جهت تجهیز کتابخانه هنرستان کار و دانش ثمین اهدا کرد.

خبرنگار : زهرا وحید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار