معاون پرورشی دبستان غیردولتی برهان علم ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا:

توجه به فعالیت‌های کتاب‌محور از اهداف دبستان برهان علم است

پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که بیشتر کتاب می‌خوانند استرس کمتری دارند

بهارستان یک (پانا) - معاون پرورشی دبستان غیردولتی برهان علم ناحیه یک بهارستان، توجه به فعالیت‌های کتاب‌محور را از اهداف دبستان برهان علم دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۴۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به فعالیت‌های کتاب‌محور از اهداف دبستان برهان علم است

ایمانه وثوقی، معاون پرورشی دبستان غیردولتی برهان علم ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان به اهمیت مطالعه و کتابخوانی، توجه ویژه به فعالیت‌های کتاب‌محور در طول هفته کتاب، تقویت علاقه و انگیزه برای مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان، جلب توجه افکار عمومی به مطالعه از مهم‌ترین اهداف دبستان برهان علم در طول این هفته‌ است. هر بار که دانش‌آموزان یک کتاب را می‌خوانند، شخصیت‌ها، زمینه‌ها، تاریخ و زیرمجموعه‌ها را به خاطر می‌سپارند که موجب تقویت عملکرد مغز آنان می‌شود.»

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در خصوص هفته کتاب انجام خواهد شد، عنوان کرد: «برگزاری مسابقه فرهنگی و هنری کتاب‌خوانی با عنوان حال‌خوش خواندن و تولید فیلم ۹۰ثانیه‌ای، معرفی کتاب دوست‌داشتنی من‌، قصه‌گویی، معرفی کتاب، معرفی نویسندگان و شاعران و روزنامه‌دیواری به صورت گروهی از جمله برنامه‌هایی است که در هفته کتاب‌خوانی صورت خواهد گرفت و امیدواریم که این برنامه‌ها نیز به خوبی اجرا شوند و با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شویم.»

وثوقی در خصوص فواید کتاب‌خوانی توضیح داد: «یکی از بزرگترین دلایل کتاب‌خواندن، کسب دانش است. کتاب‌ها یک منبع غنی از اطلاعات هستند. خواندن کتاب با موضوعات متنوع اطلاعات و عمق دانش را افزایش می‌دهد، کتاب‌خواندن مغز را طوری تحریک می‌کند که تماشا کردن تلویزیون و یا گوش دادن به رادیو نمی‌تواند انجام دهد؛ زیرا مغز درگیر شده و ورزش می‌کند، همچنین اگر دانش‌آموزان کتاب‌های تخیلی بخوانند، تخیل آنان به بهترین نحو فعال خواهد شد؛ زیرا سعی می‌کنند تا همه‌چیز را در ذهن خود تصویرسازی کنند.»

وی در خصوص اهمیت کتاب‌خوانی بیان کرد: «مطالعه تأثیر مثبتی بر روی بدن دارد و حتی بهتر از پیاده‌روی یا گوش سپردن به موسیقی به رفع استرس کمک می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که بیشتر کتاب می‌خوانند استرس کمتری دارند، نویسندگان نیز مانند هنرمندان با نوشته‌های خود بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند، نویسنده موفق کسی است که با مطالعه آثار دیگران، مهارت‌های خود را افزایش دهد بنابراین اگر دانش‌آموزان می‌خواهند نویسنده بهتری باشند، کار را با آموختن از استادان نویسندگی باید آغاز کنند، این دلایل از اهمیت کتاب‌خوانی است که در زندگی اجتماعی و مدرسه در زنگ انشاء لازم آنان می‌شود.»

وثوقی در پایان سخنان خود افزود: «هر کتابی ارزش و اهمیت این را دارد که یک‌بار خوانده شود، کتاب خواندن باید به یک عادت در جامعه تبدیل شود. با مطالعه یک کتاب خوب در چشم به هم زدن وارد دنیایی به دور از نگرانی‌ها و دغدغه هایمان می‌شویم. مطالعه زیاد، ما را با موضوعات بسیاری آشنا کرده و موجب می‌شود تا لذت بیشتری از سپری کردن وقت خود با دیگران ببریم و هر بار موضوع جدیدی برای گفتگو و بحث با آنان داشته‌ باشیم و آنان نیز در هر بار ملاقات ما با موضوعات بیشتری آشنا شوند.»

خبرنگار دانش‌آموز: رضا فخام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار