دیدار سخنگوی دولت با خانواده شهید غلامحسین اشعری در قم

قم (پانا) - سخنگوی دولت با حضور در منزل شهید غلامحسین اشعری در قم، از مقام رفیع شهید و شهادت تجلیل کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دیدار سخنگوی دولت با خانواده شهید غلامحسین اشعری در قم

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت که شب گذشته به منظور شرکت در همایش «روایت پیشرفت» دستاوردهای دو ساله دولت سیزدهم، به قم سفر کرده بود، در منزل شهید غلامحسین اشعری حضور یافت و با پدر این شهید، دیدار و از مقام رفیع شهادت تجلیل کرد.

در این دیدار، سیدمحمد آقامیری استاندار قم نیز حضور داشت.

نمایشگاه روایت پیشرفت، از روز سه شنبه 23 آبان با حضور وزیر کشور در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم افتتاح شد و تا روز شنبه 27 آبان دایر است.

شهید غلامحسین اشعری در سال 1341 در شهر قم قدم به عرصه وجود، پا نهاد. پدرش به علت علاقه زیادی که به سالار شهیدان داشت و سال ها در برگزاری هیأت های حسینی و کاروان های زیارتی تلاش کرده بود، او را غلامحسین نام نهاد.

پس از دوره ابتدایی به دلیل علاقه به کارهای فنی، به حرفه مکانیکی روی آورد و با صدور فرمان امام مبنی بر اعزام به جبهه ها، داوطلبانه به جبهه شوش دانیال اعزام شد.

به دلیل این که مدت اعزام او فقط سه ماه بود، پس از پایان این دوره تلاش کرد تا دوباره به جبهه ها باز گردد.

سال 1361 برای خدمت سربازی اعزام و سپس داوطلبانه به جبهه مهران منتقل شد. در عملیات های رمضان، والفجر یک، دو و سه شرکت کرد و چند بار مجروح شد.

غلامحسین در روز شانزدهم مهرماه سال 1362 در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش به پشت گردن در سنّ 21 سالگی به عرشیان پیوست وپیکر پاکش را در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به خاک سپردند.

دانش آموز خبرنگار: محمد حسن نوروزی منش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار