معاون کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی:

راه ارتباطی یک دانش آموز با معلم همان کتاب است

مشهد (پانا) - معاون کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت راه ارتباطی یک دانش‌آموز با معلم همان کتاب است و معلم با خواندن کتاب‌ها، آنها را به دانش‌آموزان، آموزش می‌دهد و این چرخه ادامه دارد و باید برای زندگی خوب از دانش و تجربه دیگران در طول تاریخ استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
راه ارتباطی یک دانش آموز با معلم همان کتاب است

زهره عباسی، معاون کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: انواع مختلف کتاب از مباحث علمی دشوار تا سرگرم کننده برای ارتباط وجود دارد و بعد از اختراع صنعت چاپ، ایجاد و تولید کتاب برای کسانی که متفکر بودند و دوست داشتند دانش خود را به هم نوع خود منتقل کنند راحت‌تر شد و کتاب‌های بسیار زیادی در طول تاریخ منتشر شد.

وی عنوان کرد: بشر از زمانی که خودش را شناخت علاقمند بود با همنوع خود ارتباط برقرار کند. وسایل ارتباطی مختلفی وجود داشت که کتاب به عنوان یکی از بهترین و زیباترین محمل‌های ارتباطی محسوب می شد که به دست بشر اختراع شد.

وی اضافه کرد: انسان به وجود آمده تا یاد بگیرد و خودش را رشد دهد تا به تکامل برسد. به لحاظ علمی و فرهنگی و سبک زندگی بتواند از دانسته‌های خود استفاده کند و چون همه افراد نمی‌توانند همه چیز را بدون کمک گرفتن از دیگران به دست آورند، تحقیق می‌کنند تا ببینند کتابی در مورد مشکل آنان نوشته شده است یا نه و این روشی میانبر برای آموزش است.

وی در ادامه گفت: راه ارتباطی یک دانش آموز با معلم همان کتاب است و معلم با خواندن کتاب ها، آنها را به دانش آموزان، آموزش می‌دهد و این چرخه ادامه دارد و برای اینکه ما بخواهیم زندگی خود را درست بنا کنیم نیاز داریم تا از دانش و تجربه دیگران در طول تاریخ که در کتاب‌هاست، استفاده کنیم.

عباسی گفت: در حال حاضر از کتاب زیاد استفاده نمی‌شود زیرا از کودکی با آن آشنا نمی‌شوند. اگر کودک در خانواده‌ای رشد کند که مطالعه و خواندن کتاب در آن زیاد باشد و کتاب خواندن را جزء سرگرمی کودک قرار دهند روشی بسیار موثر برای علاقه او به کتاب است.

وی تصریح کرد کتابخانه‌های عمومی هم می‌توانند به مادران، کودکان و صنوف مختلف کمک زیادی کنند و باید رفت و آمد به این کتابخانه‌ها راحت باشد و یا کتابخانه‌های کانون‌های پرورش فکری باید جذابیت‌های خاصی ایجاد کنند تا کودک از همان ابتدای کودکی علاقمند به کتاب شود.

وی در پایان گفت: البته کودکان امروز چون با ابزارهای دیجیتال، موبایل و لپ‌تاپ ارتباط دارند، نسبت به نسل گذشته که کتاب‌های کاغذی جذابیت بیشتری برایشان داشت علاقه کمتری به کتاب نشان می‌دهند. اماخانواده و بعد از آن مدرسه، نقش بسزایی در علاقه مند کردن کودک به کتاب دارند.

دانش آموز خبرنگار: سنا مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار