معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

مهمترین فعالیت تربیتی اثربخش، تعمیق فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت کتاب محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های بلندمدت انسان است، سهم کتاب در انتقال دانش‌ها، گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزارهای آموزشی است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین فعالیت تربیتی اثربخش، تعمیق فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان است

سردار فتح اللهی معاون پپرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرزافزود: هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش‌تر از کتاب نیست، چرا که کتاب مایه آرامش روحی انسان است. در واقع وقتی جهل و بی‌خبری جامعه‌ای را از پای درآورد، یا شبهه‌ها ذهن جوانان را فلج کند، بدون شک یکی از مهمترین ابزاری که می‌تواند آفت جهل را بزداید، کتاب و مطالعه کتاب است.

فتح اللهی اضافه کرد: مسئله کتابخوانی برای معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز، یک مسئله راهبردی محسوب می‌شود و این هفته فرصت مناسبی است که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی، فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در میان دانش آموزان توسعه داده و تعمیق ببخشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی ادامه داد: وقف در گردش کتاب‌های خوب در مدارس، برگزاری کارگاه‌های تفکر و مطالعه، بر پایی نمایشگاه کتاب، برگزاری اردوهای یکروزه کتاب شناسی و کتابخوانی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و نیز تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حوزه کتاب، از فعالیت‌های محوری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان البرز به شمار می‌آیند.

وی در پایان متذکر شد: بی گمان یکی از اهداف نظام آموزش و پرورش، گسترش آموخته‌های دانش‌آموزان است که کتاب مهم‌ترین ابزار برای تحقق این مهم به حساب می آید.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار