یکی ازدانش آموزان دبیرستان تیمسار فلاحی در گفت و گو با عنوان کرد:

خواندن کتاب باعث آگاهی و افزایش اندوخته های قبلی می شود

کرج (پانا)- دانش آموز دبیرستان شهید تیمسار فلاحی ناحیه یک کرج در روز کتاب و کتابخوانی گفت کتاب خواندن باعث احساس آرامش و تقویت حافظه ، پیشگیری از الزایمر در پیری و کاهش استرس و همچنین باعث آگاهی و افزایش اندوخته های قبلی ما می شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
خواندن کتاب باعث آگاهی و افزایش اندوخته های قبلی می شود

ترنم سادات ساعدی ۱۲ ساله ،خبرنگار افتخاری اخبار جوانه ها در بخش معرفی کتاب و محصل و مسئول کتابخانه در دبیرستان شهید تیمسار فلاحی می باشد .

وی در گفت و گو با پانا درمورد علاقه ی خود برای خواندن کتاب بیان کرد : « من در روز حتی اگر روز پرکاری هم داشته باشم ۳۰ الی ۴۰ دقیقه ی وقت خود را به خواندن کتاب اختصاص می دهم و پیش از خواب همیشه کتاب مطالعه می کنم .»

ساعدی درمورد مزیت های خواندن کتاب عنوان کرد: « کتاب خواندن فواید بسیاری دارد از جمله احساس آرامش و تقویت حافظه ، کاهش استرس و پیشگیری از آلزایمر در پیری زیرا خواندن کتاب نوعی ورزش مغزی است همچنین خواندن کتاب باعث آگاهی و افزایش اندوخته های قبلی ما می شود . مهارت نوشتن ، بیان خوب ، افزایش همدلی با دوستان و خانواده نیز از مزایای دیگر خواندن کتاب به حساب می آیند. »

وی درمورد امکانات کتابخانه دبیرستان تیمسار فلاحی افزود:« کتابخانه ی دبیرستان شهید تیمسار فلاحی شامل بخش های تاریخی ، علمی ، ادبیات ، رمان ، روانشناسی ، هنری ، آشپزی و..است . ما باید خانواده ها را آشنا و تشویق به خواندن کتاب کنیم فواید کتاب خوانی را ترویج دهیم تا تمام مردم در این مورد آگاه شوند . »

ساعدی در خصوص ترویج کتابخوانی پیشنهاد داد: « به نظر من میتوانیم یک فضای کوچک به عنوان کتابخانه در خانه ایجاد کرده یا کتاب های الکترونیکی و برنامه ریزی منظم برای خواندن آنها و گوش دادن کتاب های صوتی را انجام دهیم همچنین سعی کرده مسابقات کتابخوانی را ترویج داده و از کتاب بیشتر به عنوان هدیه استفاده کنیم.»

این دانش آموز درمورد هدفش از معرفی کتاب در اخبار جوانه ها هم گفت : « معرفی کتاب در تلویزیون می تواند برای حل بیشتر مشکلات موثر باشد و یا کسانی که به خواندن کتاب علاقمند هستند راحت تر می توانند به کتاب های ناشران و نویسندگان گوناگون دست یابی پیدا کنند . بیشتر منابعی که من معرفی می کنم برای گروه سنی کودک و نوجوان و در قالب داستان است تا با شنیدن یا خواندن داستان سطح آگاهی و مهارتشان افزایش یابد و از این کتاب ها الهام گیرند.»

ساعدی در پایان خاطر نشان کرد :« امیدوارم روزی کتاب و کتابخوانی بتواند جایگزین خوبی برای بازی های رایانه ای و گوشی های همراه باشد تا کودکان و نوجوانان رشد و پرورش بیشتری پیدا کنند‌.»

دانش آموزخبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار