پیش اجلاسیه نماز در رودان برگزار شد

هرمزگان (پانا) - در راستای پاسداشت شعائر اسلامی از یکصد نفر از فعالین حوزه اقامه نماز در آیین سی امین پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی شهرستان رودان استان هرمزگان تجلیل شد.

لینک کوتاه کپی شد
پیش اجلاسیه نماز در رودان برگزار شد

سی امین پیش اجلاسیه نماز دانش آموزی با حضور محمد اعتمادی مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، فرماندار رودان، امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، نظامی و انتظامی در محل سالن مجتمع شیخ طوسی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد اعتمادی مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان هدایت، حمایت، و نظارت را از وظایف خطیر والدین در برابر فرزندان عنوان کرد و گفت: حمایت از فرزندان چه مادی و چه معنوی اشکالی ندارد، اما اعمال نظارت بر کارهای فرزندان هرگز به معنی دخالت در کارهای آنان نیست و اگر با اقدامات غیراصولی وارد حریم فرزندان شویم تربیت دینی شکل نمی گیرد و نتیجه معکوس دارد.

حجة الاسلام اعتمادی تصریح کرد: اگر به دنبال کسب آرامش هستیم نیاز است بنیه دینی خود را تقویت کنیم. زمانی انسان می تواند بندگی خدا را به درستی انجام دهد که جسم سالمی داشته باشد و همین امر سبب شده در دین به ورزش کردن تاکید فراوانی شود.

احمد فولادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان در این مراسم با ارائه گزارشی از روند اقدامات اجرا شده در حوزه نماز مدارس، اظهار کرد: به منظور اهتمام بیشتر مدارس در برپایی نماز جماعت طرح پیوند خانه، مدرسه و مسجد در شهرستان رودان با قوت و جدیت بیشتری دنبال می شود و همین امر سبب شده بسیاری از خانواده ها آموزش نماز را از سنین پایین برای فرزندانشان آغاز کنند.

وی با بیان اینکه برای حضور دانش آموزان در نماز جمعه برنامه ریزی شده و در حال اجرا است، تصریح کرد: به منظور توانمندسازی فعالین حوزه نماز در مدارس، دوره های ضمن خدمت ترویج فرهنگ نماز و کارگاه های آموزشی دعوت به نماز توسط مدرسین توانمند و راهبران آموزشی برگزار شده است و برای تجهیز نمازخانه های مدارس تهیه فرش سجاده ای و موکت با همکاری فرمانداری شهرستان در حال پیگیری است.

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودان نیز در این مراسم مانوس شدن با نماز را سبب شور زندگی متعالی عنوان کرد و گفت: بسیاری از انسان ها هستند که توفیق اقامه نماز پیدا نمی کنند، عده ای اقامه می کنند و کسانی هستند که نماز را یاری می دهند و خداوند یاری کنندگان نماز را برای اقامه این فریضه نصرت می بخشد.

امام جمعه رودان در ادامه افزود: کسانی که به دنبال ستگاری، سعادت و افتخار هستند می بایست یاری دهنده نماز باشند و لازمه اقامه نماز واقعی توحید است، نمازی که با خشوع و خضوع همراه باشد انسان را رشد می دهد و به تعالی می رساند.

در ابتدای این مراسم نیز حسین افسری مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان رودان به بیان گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در حوزه اقامه نماز در سطح شهرستان پرداخت.

در پایان این مراسم از یکصد نفر از دانش آموزان، فرهنگیان و طلاب طرح امین که در حوزه اقامه نماز مدارس فعال هستند تجلیل شد.

خبرنگار دانش آموز: حنانه مصلحی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار