مدرس پنل‌های آموزشی اولین همایش ملی آموزش و پرورش با محوریت ارتقای بهره‌وری: 

شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی نبض فرهنگی جامعه هستند

بهارستان یک(پانا) - مدرس کارگاه پنل‌های آموزشی که در حاشیه برگزاری اولین همایش ملی آموزش و پرورش با محوریت ارتقای بهره‌وری تشکیل شد، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی را نبض فرهنگی جامعه دانست و همچنین یادآور شد که هردو ارگان، سیاست‌گذار کلان و تاثیرگذار در جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی نبض فرهنگی جامعه هستند

علی درویشی، مدرس پنل‌های آموزشی در اولین همایش ملی آموزش و پرورش با محوریت ارتقای بهره‌وری، در پی اشاره به موجودیت دو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی اظهار کرد: دو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی که نبض فرهنگی هستند هر دو سیاست‌گذار کلان و تاثیرگذار نیز هستند؛ از این رو خروجی‌های این دو مجموعه‌ عریض و طویل در ارتقاء جایگاه، بهره‌وری ندارند که این عمل حلقه مفقوده است؛ بایستی از تعدادی از ارگان‌های مختلف و پیوسته به آموزش و پرورش برای ارتقاء بهره‌وری استفاده کرد، اما ما هنوز در ریل گذاری سیاست‌ها جا مانده‌ایم بطوری که سیاست کلی اساس گذاری نشده است.

مدرس پنل‌های آموزشی اولین همایش ملی آموزش و پرورش با محوریت ارتقای بهره‌وری، در خصوص اهمیت خانواده و مدرسه در جامعه عنوان کرد: خانواده می‌تواند پرورش جسمانی، تامین امنیت و آرامش روانی و رشد علمی در کودکان را زمینه سازی کرده و به ثمر برساند، از این رو نهاد مدرسه که نهادی بسیار تاثیرگذار است فقط وظیفه آموزش ندارد، بلکه آموزش و پرورش وظیفه تقویت تفکر، مهارت حل مسئله و تربیت شهروند نمونه را نیز به عهده دارد که البته مهم‌تر از هر موضوعی، وظیفه آموزش و پرورش ایجاد نشاط در دانش‌آموز است.

درویشی همچنین در راستای بهره‌برداری از رسانه و تأمین نیاز‌های علمی و فکری مناسب با سن و سال دانش‌آموزان تصریح کرد: هنوز پس از گذشت مدت‌ها، نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید از رسانه بهره ببریم، بیشترین تاکید در این روزها برنامه شاد است که بسیار نیز موفق عمل می‌کند اما محتوای آموزشی مفید، تأمین نیاز‌های علمی و فکری مناسب با سن و سال دانش‌آموز نیز بایستی به جایگاه بهره‌برداری برسد که در رسانه نیز مورد توجه و تاثیرگذار است، از این رو باید در این زمینه کمی تأمل کرد؛ هر بخش از جامعه ارتباط‌های موازی با یکدیگر دارند که برای برنامه‌ریزی جهت ارتقاء حاشیه بهره‌وری، وظیفه‌های خطیری دارند اما در این عمل متولی نداریم و عملاً همه تنها عملیاتی هستند و کسی پاسخگوی بازخوردها نیست.

خبرنگار دانش‌آموز: رقیه جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار