معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

دانشجومعلمان در آینده عهده‌دار ایجاد محیط تربیتی در مدارس هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ‌جمع دبیران کانون‌‍‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور و نیز فعالان قرآنی و دبیران تشکل‌های اسلامی دانشگاه فرهنگیان گفت دانشجومعلمان درآینده عهده‌دار ایجاد محیط تربیتی در مدارس هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
دانشجومعلمان در آینده عهده‌دار ایجاد محیط تربیتی در مدارس هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در سه دوره فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: حضور شما پربار است زیرا هم وجود نازنین خودتان پر از معنویت و معرفت و فضیلت است و هم شما زائر حضرت رضا (ع) هستید و با این تشرف برکت و فضیلت بیشتری پیدا می‌کنید.

وی با بیان این‌که به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش در این برنامه حضور یافته است، گفت: از زمانی که دکتر صحرایی مسئولیت دانشگاه فرهنگیان را بر عهده گرفتند این گفتمان به راه افتاد که برای ساختن یک جامعه باید خانواده و مدرسه را ساخت و برای ساختن مدرسه باید معلم ساخت و محل ساختن و تربیت معلم دانشگاه فرهنگیان است، از این‌رو این دانشگاه اهمیت بسیاری برای آینده جامعه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که دکتر صحرایی گفتمان مذکور را در دولت و مجلس پیگیری کرد، گفت: در این راه در دانشگاه فرهنگیان اقداماتی انجام شد که از آن جمله می‌توان به ایجاد شیوه‌های جدید جذب، سنجش مدرن‌تر صلاحیت‌ها، تألیف محتوا در درس کارورزی، پذیرش اعضای جدید هیأت علمی، چندساحتی کردن و چند‌مهارتی کردن آموزش‌ها و تبدیل معلم به مربی را نام برد.

باقرزاده با بیان این‌که انسان در محیط تربیت می‌شود، تأکید کرد: صرف کسب علم و آموزش به تنهایی نمی‌تواند انسان را تربیت کند.

وی خطاب به دانشجومعلمان‌ گفت: شما عهده‌دار ایجاد محیط تربیتی در دانشگاه هستید و به‌زودی هنگامی که وارد مدرسه می‌شوید، ایجاد محیط تربیتی در مدارس را نیز بر عهده خواهید گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در حال حاضر برخی از نوجوانان به شدت در معرض آسیب‌های تربیتی هستند، خاطرنشان کرد: در آینده شما باعث جذب این نوجوانان و افزایش لشکر نورانی امام زمان (عج) خواهید بود.

وی تأکید کرد: امروز مدارس ما به معلمان، مربیان و تاثیرگذارانی نیاز دارد که محیط را برای دانش‌آموزان قرآنی، مهدوی و نورانی کند.

باقرزاده با اشاره به تدوین و ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس، گفت: این برنامه شامل پنج محور ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی است و برای هر یک از این اهداف یک فعالیت تعریف شده است.

وی تصریح کرد: برای محور ایمان، برپایی نماز، برای محور امید، یک سفر تربیتی یک‌روزه در طول سال، برای محور نشاط برگزاری یک رویداد فرهنگی هنری ورزشی قرآنی، برای محور خرد‌ورزی برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ جدی و برای محور هویت عضویت هر یک از دانش‌آموزان در یک تشکل دانش‌آموزی پیش‌بینی شده‌ است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نام برخی از عرفا مانند آیت‌الله حسن‌زاده آملی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله بهجت، گفت: آن طور که در لسان این بزرگواران بیان شده است، اگر کسی با قرآن مانوس شود قطعاً با وجود نازنین امام زمان(عج) نیز ارتباط معنوی برقرار خواهد کرد.

وی همزمانی سه دوره کانون‌های مهدویت، فعالان قرآنی و تشکل‌های اسلامی را حسن تقارنی دانست که به برکت امام رضا(ع) نصیب شرکت‌کنندگان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار