رئیس سازمان دانش‌آموزی استان قم عنوان کرد:

برگزاری بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در قم

قم (پانا) - گفت بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب آور» همزمان با سراسر کشور در قم برگزار میشود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در قم

رئیس سازمان دانش آموزی استان قم صبح امروز در جلسه کمیته اجرایی برگزاری مانور زلزله و ایمنی مدارس استان قم، ضمن تشریح نحوه اجرای بیست و پنجمین دوره این مانور کشوری بیان کرد: با توجه به اسناد بین المللی در خصوص ضرورت بهبود تاب آوری، تغییراتی در برنامه این مانور از سال 94 با هدف ارتقای آمادگی دانش­ آموزان و خانواده ­های آنان در مواجهه با زلزله صورت گرفته است.

سید علیرضا دادمرزی افزود: طبق اسناد مربوطه، علاوه بر دانش آموزان و مسئولان مدارس، مردم ساکن در محله ها و اولیای دانش‌آموزان نیز در برنامه تمرین زلزله و ایمنی مشارکت داده خواهند شد.

دادمرزی تصریح کرد: همچنین مدیران محترم مدارس، مسئول نظارت بر حسن اجرای این مانور خواهند بود و آگاهی مدیران، دبیران، و مسئولین مدرسه درخصوص زلزله و راه های مقابلــه با آن می تواند در تسریع آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه کمک شایانی به مسئولین امر داشته داشته باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان قم با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در اجرای مانور بر عهده مدیران مدارس است، گفت: رعایت نکات ایمنی در اجرای مانور به عهده مدیران مدرسه میباشد که آئین نامه های مربوطه و راهنمای اجرای مانور برای تمامی مدارس ارسال شده و لازم است از اجرای حرکات نمایشی و خطرناک جدا اجتناب شود.

وی خاطرنشان کرد: بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار«مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» روز چهار شنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ با پخش آژیر زلزله از رادیو سراسری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار