مانور زلزله و ایمنی در تمامی مدارس استان قم برگزار شد

قم (پانا) - مانور زلزله و ایمنی به منظور آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با زلزله امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس نوبت صبح استان قم و به طور نمونه در دبیرستان فرزانگان ناحیه 4 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله و ایمنی در تمامی مدارس استان قم برگزار شد

مانور زلزله و ایمنی با همکاری سازمان دانش آموزی، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و سازمان نظام مهندسی و به منظور آشنایی دانش آموزان و خانواده های با زلزله امروز در دبیرستان فرزانگان ناحیه 4 قم برگزار شد.

این مانور در ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه با نواختن آژیر خطر و زنگ مدارس آغاز شد و دانش آموزان بر اساس آموزش های که از قبل دیده بودند در مناطق ایمن مدرسه پناه گرفتند و عملیات تخلیه ایمن از کلاس های درس و استقرار در محیط آزاد اجرا شد.

امداد رسانی به مصدومان فرضی جا مانده زیر آوار و آموزش اطفا حریق از بخش های دیگر این مانور بود که آموزش های لازم توسط عوامل آتش نشانی و اورژانس به دانش آموزان ارائه شد.

امین مقومی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم پس از برگزاری مانور در جمع دانش آموزان مجتمع آموزشی فرزانگان اظهار کرد: کشور ما روی خط زلزله قرار دارد و زلزله خیز است و به همین دلیل توجه به موضوع مقاوم سازی و استحکام بناها از جمله موارد مهم و ضروری است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی از مواردی است که موجب بالارفتن کیفیت و ایمنی ساختمان ها می شود که در صورت عدم رعایت این موضوع شاهد بروز خسارت ها در زلزله های با ریشتر پایین نیز خواهیم بود.

وی عنوان داشت: در زمینه رعایت مقررات ملی ساختمان، نیازمند فرهنگ سازی در جامعه هستیم و این امر نیز باید از مدارس آغاز شود چرا که دانش آموزان امروز تأثیرگذاری خوبی در خانواده ها دارند و می‌توانند این موضوع را از آنان مطالبه کنند، همانند کاری که در زمینه فرهنگ شدن بسته کمربندهای ایمنی صورت گرفت و امروز این امر به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شده است.

مقومی افزود: در ساخت و سازها نباید تجملاتی عمل کرد و آن مواردی که ضرورت ندارد نباید برای آن هزینه شود که در زلزله سرپل ذهاب نیز شاهد بودیم برخی از خسارت ها به دلیل سقوط اشیای تزیینی و تجملاتی که نصب مناسبی نداشتند، رقم خورد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم افزود: سازندگان ساختمان نیز در موضوع کیفیت، استحکام و ایمنی بناها نقش آفرین هستند و باید از کسانی در این عرصه استفاده شود که دارای صلاحیت های لازم باشند.

بر اساس این گزارش مانور زلزله و ایمنی در تمامی مدارس قم و به صورت ویژه در یکصد مدرسه و به طور خاص استانی در دبیرستان آزادگان کهک برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار