مقام اولی جشنواره نوجوان خوارزمی در گفت‌و‌گو با پانا:

دانش‌آموزان با یادگیری زبان های خارجی فرصت تعامل با جوامع دیگر را خواهند داشت

کرج(پانا)- دانش‌آموز مقام اولی نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با محور زبان های خارجی گفت دانش‌آموزان با فراگیری زبان‌های خارجی فرصت تعامل با جوامع دیگر را خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۴۲۲۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با یادگیری زبان های خارجی فرصت تعامل با جوامع دیگر را خواهند داشت

یکی از راه های پیشرفت و ترقی کشور ها سرمایه گذاری بر روی جوانان و نسل آینده شان می باشد.نسل جوان به عنوان نیروی فعال و متحرک، پرتلاش و با احساس می تواند نقش خوبی در پیشرفت یک جامعه داشته باشد.

سیدنیروان علوی، دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان شهید سلطانی ناحیه ۳ کرج است در خصوص کسب مقام اول جشنواره نوجوان خوارزمی با محوریت زبان های خارجی در گفت و گو با پانا عنوان کرد:« قطعا دانش آموزان در هر کشوری و در هر زمینه ای که فعالیت سازنده داشته باشند، به نحوی که نه تنها برای منافع شخصی خود بلکه برای ارزش آفرینی تلاش کنند، می توانند نقش مهمی در پیشرفت جامعه بداشته باشند. »

این دانش آموز اضافه کرد: « البته این موضوع تنها زمانی میسر می شود که برای دانش آموزان و هر فرد دیگری در سطح جامعه ، این موقعیت وجود داشته باشد که کار با ارزشی انجام دهند؛ موضوعی که امروزه با وجود مشکلات روزافزون دور از دسترس به نظر می رسد. یکی از راه های تعامل دانش آموزان و نوجوانان با جوامع دیگر یادگیری زبان های خارجی است.»

علوی در رابطه با اهمیت یادگیری زبان های خارجی و تاثیر فراوان آنها در جوامع مدرن امروزی خاطرنشان کرد: «زبان های خارجی بدون شک امکان برقرار کردن ارتباط موثرتر با افراد سراسر جهان را برای ما فراهم می کنند. در عصر ارتباطات و اطلاعات کنونی، هرچه بهتر و موثرتر با دیگران ارتباط برقرار کنیم، راحت تر به اهدافمان می رسیم. هرچقدر هم که زیبا صحبت کنیم، تا زمانی که زبانمان را متوجه نشوند تاثیری نخواهد داشت. زمانی که متوجه اهمیت زبان بشویم، مطمعنا در راه بهبود بخشیدن به آن قدم برخواهیم داشت.»

وی با تاکید بر اینکه یادگیری زبان های خارجی بیش از هر چیز متکی بر تمرین روزانه است تشریح کرد : «صحبت کردن و تعامل به صورت روان در هر زبانی چند راهکار اصلی دارد ؛ کتاب خواندن، فیلم و ویدئو دیدن و گوش دادن به موسیقی و پادکست از موثر ترین و اصلی ترین راهکارهای تقویت زبان هستند . به طور کلی باید خودمان را در فضایی قرار بدهیم که به آن زبان بخوانیم و بشنویم و با خود صحبت کردن را تمرین کنیم . همچنین باید گاهی در جمع تمرین کنیم؛ تنها راه برای بهبود در برقراری ارتباط، ارتباط برقرار کردن است . حتی اگر احساس می کنیم که ممکن است سخت باشد.».

علوی همچنین در توصیف چالش های مسیر فراگیری زبان های خارجی اظهار کرد :« یکی از مشکلاتی که وجود دارد اتلاف وقت است که احتمالا به واسطه ی تمرین زبان ایجاد می شود.افرادی را می شناسم که روزی بیش از شش ساعت در فضای مجازی وقت می گذرانند. با وجود اینکه این مساله به زبان کمک می کند اما باید مرز بین اتلاف وقت و تلاش مستمر و موثر را تشخیص دهیم.»

این دانش آموز علاوه بر مهارت ویژه در حوزه ی زبان های خارجی در زمینه هایی از جمله موسیقی ، داستان نویسی ، خطاطی، برنامه نویسی و گرافیک کامپیوتری نیز سر رشته دارد و در هر یک از این محور ها به طور موثری فعالیت می‌کند.

مقام اول جشنواره ی نوجوان خوارزمی محور زبان های خارجی در پایان خطاب به دانش آموزان یادآوری کرد: «توصیه ام به دوستان دانش آموزم این است که وقت و انرژی خودتان را صرف فعالیت های بیهوده و گذرا نکنید؛ انرژیتان را در مسیر ارتقای توانایی ها و بهبود سطح کیفی زندگیتان به کار ببرید.تنها زمانی زندگیتان بهتر خواهد شد که خودتان را بهتر کنید. تنها راه منتهی به زندگی بهتر، ارتقای و پیشرفت خود است.»

دانش آموزخبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار