اعلام جزئیات اولین دوره بین‌المللی «جایزه معلم»

معلمان از امروز تا ۳۰ آذر فرصت دارند تا برای این جایزه ثبت‌نام کنند / جایزه معلم امسال یک میلیارد تومان خواهد بود

تهران (پانا) - نشست خبری اولین دوره بین‌المللی «جایزه معلم» صبح امروز با حضور ژما جواهری‌پور دبیر کمیته داوری، سحر اسماعیلی عضو شورای سیاستگذاری، محمد آزین دبیر شورای سیاستگذاری و علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خانه اندیش‌ورزان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات اولین دوره بین‌المللی «جایزه معلم»

این جشنواره به منظور معرفی و تکریم معلمان و مدیران دارای دستاوردهای شاخص برگزار خواهد شد. جایزه معلم عنوان جایزه‌ای عام‌المنفعه و مردمی است که سالانه توسط بنیاد تعلیم و تربیت برهان و با مشارکت و حمایت افراد و نهادها به یک یا چند معلم به‌طور مشترک اهدا می‌شود.

هزینه‌های این جایزه با همراهی دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت، واقفان، حامیان و مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌ها تامین می‌شود.

در نشست خبری امروز پوستر این جایزه رونمایی شد و معلمان فرصت دارند تا ۳۰ آذر برای این جایزه ثبت‌نام کنند. معلمان می‌توانند با مراجعه به سایت جایزه معلم به نشانی muallemprize.ir از طریق فرم «معلم هستم» اطلاعات خود را ثبت کنند.

اختتامیه این رویداد و تقدیر از معلم برگزیده در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

سحر اسماعیلی در این نشست اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم از طریق این جایزه و فعالیت‌های کنار آن، شأن معلم و تعلیم و تربیت اسلامی را گسترش دهیم. جایزه معلم قرار است از بین معلمان و سازمان‌ها و ارگان‌ها و دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تربیت، بهترین‌ها را انتخاب و به جامعه معرفی کند.

عضو شورای سیاستگذاری جایزه معلم ادامه داد: تعلیم و تربیت تمام جنبه‌های زندگی افراد را در برمی‌گیرد. من هم خوشحالم که می‌توانم در این جایزه مهم نقشی و سهمی داشته باشم.

دبیر شورای سیاستگذاری اولین دوره جایزه معلم نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: ما جایزه معلم را در پاسخ به این مسأله بنیان‌گذاری کردیم که همه ما به شکلی مدیون معلمان و مدیران خود هستیم. همه ما دارای حس و تجربه‌ای از یک معلم هستیم. جایزه معلم بستری برای تقدیر از معلمان توسط همه مردم است. ما می‌خواهیم مردم از معلم قدردانی کنند.

محمد آزین با بیان اینکه این هدف را در قالب یک جایزه و فعالیت‌های جانبی طراحی کردیم، ادامه داد: دکتر رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش رئیس شورای سیاستگذاری این جایزه است و افراد مختلفی از وزرای سابق آموزش و پرورش، صداوسیما، دانشگاه فلوریدا، سازمان اکو، وزارت علوم عراق، عضو شورای سیاستگذاری هستند.

وی با بیان اینکه مخاطبان این جایزه، جامعه است چون می‌خواهد توجه کل جامعه را به مقام معلم جلب کند، گفت: هر کسی که در کسوت معلمی یا مربیگری کار می‌کند و با کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در ارتباط است و هر کسی که به شکلی معلمی می‌کند می‌تواند در این جایزه ثبت‌نام کند. افراد دیگری هم می‌توانند معلمان را ثبت‌نام کنند که پس از ثبت‌نام پیامی برای شخص معلم ارسال می‌شود و از وی درخواست می‌شود تا با مراجعه به سایت، اطلاعات خود را تکمیل کند.

آزین با بیان اینکه از امروز که فراخوان رسماً اعلام می‌شود تا پایان آذر، افراد فرصت ثبت‌نام برای معلمان و مربیان وجود دارد، گفت: در ادامه بعد از ثبت‌نام، طی یک فرایندی در چند مرحله، انتخاب‌هایی صورت می‌گیرد و براساس پنج معیار شایستگی‌های فردی و حرفه‌ای، اثرگذاری و نوآوری معلم، اثرگذاری معلم بر زندگی شاگردان، اثرگذاری معلم بر جامعه محلی، ظرفیت معلم برای تبدیل شدن به سفیر تعلیم و تربیت ارزیابی‌ها صورت می‌گیرد.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه معلم تاکید کرد: تیم ارزیابی متشکل از ارزیابان حرفه‌ای آموزش و پرورش، هنرمندان، روانشناسان، کارآفرین و در مجموع نمایندگانی از اقشار مختلف مردم در ارزیابی‌ها دخیل خواهند بود.

وی گفت: معلمان مسلمان کشورهای دیگر نیز می‌توانند در این جایزه ثبت‌نام کنند و گستره این جایزه محدود به مرزهای جغرافیایی کشورمان نخواهد بود.

آزین درباره برگزاری مراسم اختتامیه این جایزه نیز گفت: اختتامیه این جایزه در ایام مبعث رسول خدا برگزار خواهد شد.

دبیر شورای سیاستگذاری جایزه معلم در ادامه این نشست گفت: این جایزه یک کار وقف‌پایه است و خیرین زیادی هستند از مردم که دارند به این جایزه کمک می‌کنند. ما سال گذشته معلمی داشتیم که پاداش پایان خدمت خود را به این جایزه اختصاص داد. جایزه امسال هم یک میلیارد تومان خواهد بود

مدیرکل آموزش و پرورش تهران هم در این نشست اظهار کرد: تا امروز آن چیزی که برای انتخاب معلم نمونه در کشور انجام می‌شد اداری بود. اما آن چیزی که در این جایزه مهم است ماهیت مردمی آن است. این یک نقطه عطف در این جایزه است.

علیرضا کریمیان بخشی از دارایی خود را به جایزه معلم اختصاص داد

علیرضا کریمیان با بیان اینکه تکریم معلم هدف مهم این جایزه است، گفت: طراحی چنین جایزه‌ای یکی از کارهای نمونه برای رسیدن به این هدف است که تاکنون من نمونه آن را ندیده‌ام.

وی به مبلغ این جایزه هم اشاره و اضافه کرد: از آنجاییکه صندوق این جایزه توسط مردم تامین می‌شود پس هر سال یک مبلغ براساس مبلغ تامین شده تعیین خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه من هم دوست دارم در این جایزه مشارکت داشته باشم، گفت: من هم بخشی از دارایی خود را وقف این جایزه خواهم کرد.

ژما جواهری‌پور نیز دیگر سخنران این نشست بود. وی با بیان اینکه ما بهترین سنین زندگی خود را در کنار کسانی گذرانده‌ایم که روی شخصیت ما اثر گذاشته‌اند، گفت: داوری ما به گونه‌ای نیست که بخواهیم رقابتی را ایجاد کنیم. می‌خواهیم قصه‌ها ‌و داستان‌های معلمان را به جامعه برسانیم تا یک حال خوب به جامعه تزریق شود.

دبیر کمیته داوری جایزه معلم اضافه کرد: همه باید همکاری کنیم تا این خاطرات خوب در جامعه بیان شود. باید شنوندگان و بینندگان پای خاطرات خوب معلمی بنشینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار