معاون آموزش ابتدایی شهر تهران:
مدرسه مهمترین مکان برای تقویت تابآوری دانشآموزان است
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با اشاره به اینکه رسیدن به حیات طیبه از اهداف غایی سند تحول بنیادین است، مدرسه را مهمترین مکان برای تقویت تابآوری دانشآموزان عنوان کرد.
جلسه مدیران مدارس ابتدایی با حضور معصومه معصومیان معاون آموزش ابتدایی شهر تهران، هادی زمانینژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴، مهناز اعتمادی معاون آموزش ابتدایی، طیبه شفیعی معاون پژوهش و برنامه ریزی و فاطمه حسن زاده کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد منطقه ۴ در سالن شهید پیچک برگزار شد.
معصومیان معاون آموزش ابتدایی شهر تهران ضمن تبیین اهداف و برنامه های معاونت ابتدایی شهر تهران با اشاره به اینکه رسیدن به حیات طیبه که هدف غایی سند تحول بنیادین است، عنوان کرد: «برای رسیدن به حیات طیبه باید صراحت، صداقت و پشتکار را سرلوحه امور قرار دهیم و زمینه سازی برای تربیت قرآنی دانش آموزان، رشد و توسعه معارف، مفاهیم و سواد قرآنی دانش آموزان از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.»
معصومیان اضافه کرد: «در طرح جام قرآن که از برنامه های معاونت ابتدایی در راستای انس با قرآن است و باید تلاش کنیم زمینه انس و علاقه به قرآن با هدف روان خوانی در دوره ابتدایی ایجاد شود.»
معاون آموزش ابتدایی شهر تهران تصریح کرد: «در طرح جام قرآن، زمینه تدبر در آیات قرآن و توانایی بهره گیری از آموزه های قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی به دانش آموزان دوره ابتدایی فراهم خواهد شد.»
معصومیان، ایجاد شور و نشاط در مدارس، لزوم آشنایی خانواده ها و ذی نفعان با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه جدی به مدرسه و نیازهای آن، توجه به رویکردهای فرهنگی و تربیتی در آموزش و پرورش، بحث هویت ملی و ارزشهای دینی، تنوع بخشی به محیط های یادگیری را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: «تاب آوری در مدرسه یکی از روش های نوین ارتقای کیفیت آموزش است.»
معصومه معصومیان اضافه کرد: «مدارس بعد از خانواده ها، محتمل ترین محل برای دانش آموزان هستند تا آن ها شرایطی را تجربه کنند که تاب آوری در آنان تقویت شود. ارتقای تاب آوری دانش آموزان به معنی توانایی مدیریت استرس روزانه و مهارت روبرو شدن با شرایط دشوار است و هدف از آموزش این مهارت، پیشگیری از اثرگذاری استرس بر عملکرد تحصیلی و سلامت جسم و روان دانش آموزان است.»
وی به اینکه حفظ آرامش در برابر استرس های محیطی، می تواند اثر بزرگی در موفقیت تحصیلی دانش آموز تاب آور در مقاطع مختلف تحصیلی داشته باشد، گفت: «موضوع تاب آوری در تربیت دانش آموزان بسیار مهم است و به رشد خلاقیت و مدیریت استرس در کودکان کمک می کند.»
معصومیان در پایان تاکید کرد: « کودکان تاب آور به لحاظ اجتماعی توانمند بوده و دارای مهارت های زندگی مانند حل مسئله، تفکر انتقادی و توانایی برای اقدام هستند و بچه های تاب آور حس هدفمندی داشته و آینده مثبتی را برای خودشان پیش بینی می کنند. آنها در مدرسه و زندگی شان علایقی خاص و حس هدفمندی و انگیزه برای رسیدن به آن دارند.»
دانشآموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی
ارسال دیدگاه