معاون آمورش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:
ضرورت تسلط مدیران مدارس بر آییننامه اجرایی مدارس
توجه ویژه به مدارس شبانهروزی در راستای تحقق عدالت آموزشی است
تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آییننامه اجرایی مدارس به تمام ابعاد و زوایای مدرسه پرداخته و تمامی موارد را پیشبینی کرده است، تاکید کرد که انتظار میرود مدیران مدارس بهویژه مدیران جدیدالانتصاب، تسلط کامل به تمامی جزئیات آن داشته باشند.
![ضرورت تسلط مدیران مدارس بر آییننامه اجرایی مدارس](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTViMWI35dOS/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHn-OS18izOEcsAIKXaKdntA,,/MTViMWI35dOS.jpg)
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در نشست تخصصی بررسی ارتقای شاخصهای دسترسی آموزش با رویکرد توجه به مدارس عادی دولتی استان خوزستان گفت: ایجاد دسترسی آموزشی، حداقل فعالیت در راستای عدالت آموزشی است و باید به دنبال بهرهوری و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس بهویژه مدارس عادی دولتی باشیم.
وی افزود: ارتقای توسعه حرفهای معلمان و ضرورت توانمندی آنها و البته مدیران مدارس، گامهایی است که باید در راستای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس برداشته شود تا تحول از مدرسه آغاز و در نظام تعلیم و تربیت محقق شود.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت مدارس شبانهروزی تصریح کرد: توجه به مدارس شبانهروزی و بهرهبرداری از ظرفیتهایی که ایجاد میکند، یک حرکت عظیم در راستای تحقق عدالت آموزشی بهویژه در مناطق کمتربرخوردار کشور است.
وی با اشاره به مصوبه جدید برگزاری کنکور سراسری و پذیرش دانشجو گفت: تغییر در شیوه پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی زمینه بازگشت مرجعیت به کتاب درسی، کلاس درس و مدرسه را فراهم آورده و یک فرصت بزرگ برای توجه به برنامه درسی ملی است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه مدیر مدرسه اظهار داشت: ارتقای صلاحیتهای حرفهای مدیر به عنوان رکن اصلی و اساسی تحول و توانمند کردن او برای تحول در فرآیندهای مدیریتی مدرسه ضروری است.
وی در ادامه با اشاره به آییننامه اجرایی مدارس تصریح کرد: آییننامه اجرایی مدارس به تمام ابعاد و زوایای مدرسه پرداخته و تمامی موارد را پیشبینی کرده است. در نتیجه انتظار میرود مدیران مدارس بهویژه مدیران جدیدالانتصاب، تسلط کامل به تمامی جزئیات آن داشته باشند.
کاظمی در پایان با اشاره به جشنوارهها و رویدادها گفت: رویکرد اصلی در اجرای جشنوارهها و رویدادهای ملی، تحقق در مدرسه و با مشارکت تمامی دانشآموزان است تا زمینه اجرایی شدن سند تحول بنیادین را فراهم آورد.
ارسال دیدگاه