معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

رشد یک درصدی دانش‌آموزان متقاضی در رشته ریاضی فیزیک

مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت ‌آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی ‌‌۱۸ آبان تمام می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از رشد یک درصدی دانش‌آموزان متقاضی در رشته ریاضی فیزیک خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد یک درصدی دانش‌آموزان متقاضی در رشته ریاضی فیزیک

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به بحث برگزاری ارزیابی متفاوت در روند جذب معلمان جدید‌الورود، گفت: در راستای برنامه‌‌های تحولی مقام عالی وزارت آموزش و پرورش، تغییر در شیوه پذیرش نیروی انسانی در دانشگاه فرهنگیان و ظرفیت ماده ۲۸ ‌‌رخ داد و امسال آزمون آموزگاری و دبیری را با این نگاه که معلم نقش کلیدی و مهم در نظام تعلیم و تربیت دارد، با شیوه متفاوتی برگزار کردیم و با اتخاذ این شیوه متفاوت و تشکیل کانون‌های ارزیابی، زمینه انتخاب مناسب‌تری را فراهم آوردیم.

افزایش زمان ارزیابی شرکت‌کنندگان آزمون دبیری به 6 ساعت

وی افزود: هر ساله در جذب معلمان و فرآیند آزمون‌های استخدامی، نهایتا 30 دقیقه حداکثر زمانی بوده که برای ارزیابی افراد در نظر گرفته می‌شد ولی امسال هر داوطلب زمانی بالغ بر ۶ ساعت مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و ابزارهای متفاوتی برای نیازهای معلمی اعم از دانش تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و شایستگی‌های عمومی مورد تاکید قرار گرفت و در سه ابزار ارائه تحلیلی، تدریس و بحث گروهی ارزیابی تکمیلی را انجام دادیم.

مهلت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت شرکت‌کنندگان آزمون دبیری و هنرآموزی از 15 تا 18 آبان‌

کاظمی با بیان آمار افراد شرکت‌کننده در آزمون دبیری و هنرآموزی گفت:‌ در این آزمون بالغ بر 325 هزار نفر شرکت کردند و 42 هزار و 662 نفر به مرحله آزمون تکمیلی راه یافتند که نهایتا پس از ارزیابی تکمیلی ۱۵ هزار و ۵ نفر جذب شدند و ۷ هزار و ۱۷۹ نفر هم ظرفیت خالی داشتیم که ثبت‌نام تکمیل ظرفیت از تاریخ 15 آبان تا ۱۸ آبان انجام خواهد شد و تمام کسانی که در آزمون شرکت کرده بودند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند؛ البته به‌جز افرادی که در آزمون دبیری قبول شدند یا نفراتی که در شایستگی‌های عمومی یا بررسی مدارک مشکل داشتند، در این فرایند نمی‌توانند شرکت کنند.

فعالیت 20 هنرستان جوار صنعت در کشور

کاظمی اظهار کرد: برای جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها ما برای ۴۱ و نیم هدف‌گذاری کردیم و عملکرد ما نشان‌ می‌دهد جمعیت دانش‌آموز در پایه دهم هنرستان و مجموعه دانش‌آموزان متوسطه هنرستان‌ها به یک میلیون و ۱۷۳ نفر افزایش یافت و رشد ۱۰۳ هزارنفری را شاهد هستیم. در واقع سهم هنرستانی‌ها به ۳۹.۶۳ درصد رسیده‌ است که به رشد بیش از ۲ درصد رسیده‌ایم. هم‌اکنون ۲۰ هنرستان جوار صنایع را هم داریم و به دنبال توسعه آموزش‌های هنرستانی و مهارتی هستیم.

رشد یک درصدی دانش‌آموزان متقاضی در رشته ریاضی فیزیک

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در بازگرداندن بازماندگان تحصیلی ارتقا داشته‌ایم که اوضاع بهبود پیدا کرد؛ همچنین به دنبال توسعه متوازن هستیم و در این راستا سهم ریاضی فیزیک به ۱۷.۴۴ رسیده است که شاهد رشد یک درصدی هستیم و می‌خواهیم سهم رشته انسانی را کاهش دهیم و علوم تجربی تعدیل شود.

وی ادامه داد: در علوم انسانی درصدی کاهش داشتیم ولی علوم تجربی یک دهم درصد افزایش یافت، اما هدف‌گذاری کردیم که علوم تجربی افزایش نیابد که افزایش پیش آمده احتمالا با کاهش جمعیتی دانش‌آموزان ارتباط دارد.

کاظمی از ایجاد بیش از 20 هنرستان جوار در سال تحصیلی جدید خبر داد که با مشارکت دستگاه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف در مجموعه هنرستانی اتفاق افتاد.

در کل کشور ۶۹۲ پژوهشسرا وجود دارد

وی افزود: هم‌اکنون در کل کشور ۶۹۲ پژوهشسرا وجود دارد و در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۰‌، ۲۳ پژوهشسرا افزایش داشته است. تلاش می‌شود کارکرد پژوهش‌سراها صرفا به پژوهش موکول نشود و شرایط فعالیت دانش‌آموزان متوسطه دوم نظری بیشتری را در این فضاها فراهم کنیم.

کاظمی در پایان گفت: امسال در رشته حسابداری بیش از ۱۰۰ رشته محل کاهش یافت و هدف ما توسعه سرزمینی متناسب با نیاز بازار کار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار