مشاور اجرایی مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان:

پویش پیشتازان تحول در راستای تحول و تقویت مدارس لرستان برگزار می‌شود

لرستان(پانا)- مشاور اجرایی مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: در راستای تحول و تقویت مدارس استان پویش استانی پیشتازان در دو بخش زنگ مباحثه و زنگ پویش‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۱۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پویش پیشتازان تحول در راستای تحول و تقویت مدارس لرستان برگزار می‌شود

علی بیرانوند در این رابطه گفت: هدف از اجرای این پویش آموزش خرد جمعی، کار گروهی و همکاری به دانش‌آموزان است.

بیرانوند در ادامه افزود: ازآنجاکه مدرسه می‌تواند فضایی باشد که دانش‌آموز در آن گفتگو، تعامل اجتماعی و خرد جمعی را بیاموزد، معلمان یا مدیران مدارس می‌توانند پس از ارائه محتوای درسی، زمانی کوتاه را به گفتگو و تبادل‌نظر میان دانش‌آموزان اختصاص دهند تا زنگ مباحثه شکل بگیرد.

وی افزود: بعد از تدریس محتوای درسی، دانش‌آموزان به گروه‌های دو یا سه‌نفره تقسیم می‌شوند و هر گروه بخشی از درسی را که تدریس شده، به‌دلخواه انتخاب می‌کند و هرکدام از دانش‌آموزان حاضر در گروه، بخشی از درس را برای هم‌گروهی‌های خود باز تدریس می‌کند و در این حین، دیگر افراد گروه، تدریس او را نقد می‌کنند و این‌گونه بحث شکل می‌گیرد.

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: دیگر فعالیتی که به‌منظور آموزش کار گروهی می‌توان اجرا کرد زنگ پویش‌های اجتماعی است به این صورت که معلم از دانش‌آموزان می‌خواهد با انتخاب خودشان برای یک هفته یا چند روز انجام یک کارگروهی را انتخاب و برنامه‌ریزی کنند

علی بیرانوند در ادامه گفت: به‌عنوان‌مثال راه‌اندازی یک نمایشگاه در مدرسه یا تعمیر بخشی از مدرسه و... که خودشان وظایف را تقسیم می‌کنند و سازمان‌دهی گروه را انجام می‌دهند تا زنگ پویش‌های اجتماعی شکل بگیرد.

گفتنی است مدیران، معلمان و مربیان گرامی که قصد شرکت در بخش زنگ مباحثه یا بخش پویش‌های اجتماعی این رویداد را دارند می‌توانند یک فیلم حداکثر سه‌دقیقه‌ای همراه با شش عکس باکیفیت از مباحثه میان دانش‌آموزان و یا مراحل سازمان‌دهی و انجام کار گروهی در زنگ پویش‌های اجتماعی تهیه کنند و همراه با مشخصات مدرسه و نام معلم یا مدیر مربوطه حداکثر تا پایان آبان ماه از طریق نام کاربری ap_tahavol در پیام‌رسان شاد به برای کمیته داوری ارسال نمایند.

لازم به ذکر است که در عکس‌های ارسالی باید عنوان زنگ مباحثه یا زنگ پویش‌های اجتماعی در کلاس یا حین فعالیت موجود باشد. در پایان این رویداد از ۵ نفر از مدیران یا معلمان برتر به‌عنوان معلم یا مدیر پیشتاز تحول تقدیر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار