مدیر پژوهش سرای شهید احمدی روشن ناحیه یک بهارستان؛
مدارس باید همسنگر حوزههای علمی باشند
بهارستان یک (پانا) - مدیر پژوهش سرای شهید احمدی روشن ناحیه یک بهارستان، مدارس امروز را همسنگر تمامی طرحها و حوزههای علمی دانست.
فاطمه جباری، مدیر پژوهشسرای شهید احمدی روشن ناحیه یک بهارستان در گفتوگو با پانا اذعان کرد: «در مراسم اجرای طرح "آزمایش سخنگوی طبیعت" برگزاری برنامه های متنوع همچون برگزاری نمایشگاه، تعیین گروه خونی، برگزاری نمایشگاه آشنایی با تجهیزات آزمایشگاهی، فشارخون و اهمیت کنترل آن و اجرای تئاتر سلولهای بنیادی اجرا شد.»
جباری در خصوص نقش این طرح در بین دانشآموزان ادامه داد: «اجرای این طرح مسلما باعث افزایش یادگیری مطالب درسی، یادگیری انجام فعالیتهای گروهی و افزایش اعتمادبهنفس در دانشآموزان میشود؛ هدف ما یادگیری اهمیت آزمایشات علمی در تمامی دانشآموزان منطقه است اعم از دختران و پسران ابتدایی، متوسطه و هنرستانها.»
جباری در خصوص اجرای مراسم روز ملی آزمایشگاه اظهار کرد: «این مراسم با اجرای برنامه های متنوع از جمله اجرای آزمایشات جذاب برای دوره ابتدای و طرح سوال از تئاتر سلولهای بنیادی و اهدای جوایز به نفرات برگزیده و همچنین در پایان با اهدای کتاب به بازدیدکنندگان برگزار شد.»
وی در ادامه ضمن اشاره به اشتیاق دانشآموزان در اجرای این طرح تشریح کرد: «لذت و شوق یادگیری دانشآموزان در اجرای طرح "آزمایش سخنگوی طبیعت" غیرقابل توصیف بود؛ پژوهشسراها نقش موثری در کشف استعداد، هدایت و ایجاد انگیزه در دانش آموزان دارد؛ بنابراین مدارس امروز ما باید همسنگر و خاستگاه تمامی طرحها و حوزههای علمی باشند و همچنین دانشآموزان را به شرکت در طرحهای پژوهشسرا تشویق کنند.»
جباری در رابطه با مراحل اجرای این طرح افزود: «در جلسهایی که با کارشناسان پژوهشسرا برگزار شد بخشنامه روز ملی آزمایشگاه در گروهها و کانال پژوهشسرا اطلاع رسانی و مقرر شد از هر آموزشگاه تعدادی برای بازدید از نمایشگاه و انجام آزمایشات حضور یابند؛ اجرای این طرح ها در مدارس و پژوهشسرا دانشآموزان را با آزمایش و آزمایشگاه آشنا میکند و یادگیری بهتر دروس تئوری را در دانشآموزان افزایش میدهد.»
مدیر پژوهش سرای احمدی روشن همچنین گفت: «شرکت در چنین طرحهایی یک حرکت آیندهساز برای رشد ایدههای بکر در دانشآموزان عرصه پژوهش و دانایی است؛ پژوهشسراهای دانشآموزی محل یادگیری اثربخش است همانی که همگان به دنبالش هستند و باعث پیشرفت جمعی از علمآموزان است؛ همچنین باید محلی برای رشد و نمو برای مراحل مختلف علمآموزی دانشآموزان نیز باشد.»
جباری در پایان تصریح کرد: «حضور دانشآموزان در پژوهشسرا و شرکت در طرحهای علمی عملی موجب یادگیری عمیق و ماندگار در ذهن آنها میشود و دانشآموزان در کنار علمآموزی مهارتهای انجام فعالیت گروهی و اهمیت انجام آزمایشات را میآموزند.»
دانشآموز خبرنگار: یسنا عزیززاده
ارسال دیدگاه