مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

فستیوال‌های علمی پله‌هایی برای افزایش انگیزه دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی است

برگزاری اولین دوره رینوفست دانش‌آموزی در استان آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - رئیس شورای سیاست‌گذاری فستیوال رینوفست استان آذربایجان‌شرقی، فستیوال‌ها را جایگاهی برای پیشرفت دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی، فناوری و اختراع دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۱۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فستیوال‌های علمی پله‌هایی برای افزایش انگیزه دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی  است

مسعود سعادتی در جلسه هماهنگی اولین دوره فستیوال رینوفست استان آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت موضوع فستیوال گفت: آموزش مفاهیم علمی و تربیتی در دو سطح آموزش رسمی و غیررسمی مطرح می شود که رفتار، نحوه گفتار، تعامل و تاثیرگیری از دوستان در زمره آموزش های غیررسمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: تاثیر آموزش های غیررسمی بیشتر از رسمی است که این تقسیم بندی در مفاهیم علمی و تربیتی نیز صدق می کند.

رییس شورای سیاست گذاری اولین فستیوال فناوری و نوآوری دانش آموزی رینوفست افزود: براساس توصیه متخصصان بعد از آموزش رسمی، جهت تثبیت و تعمیق یادگیری مخصوصا در مفاهیم علمی و پایه پروژه های علمی و نمایش پیشنهاد می شود چرا که این دو موضوع افزایش رغبت و انگیزه برای کارهای علمی به همراه دارد.

سعادتی تاکید کرد: فستیوال های علمی یکی از روش های ایجاد انگیزه، راهنمای علمی و بسط علمی است که ذهن را خلاق کرده و موجب خلق نوآوری و اختراع است.

وی در خصوص اولین دوره رینوفست توضیح داد: صرفا دانش آموزان فقط در حوزه های اعلام شده رینوفست حضور نخواهند داشت و تشویق دانش آموزان برای شرکت در این فستیوال در دو بخش مسابقات و حضور برای درک فضای نمایشگاهی است.

سعادتی در پایان گفت: نگاه آموزشی و علمی با همکاری موزه علم و فناوری و مجله رشد در کنار این فستیوال ایجاد شود.

خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار