رییس ستاد اجرایی فستیوال رینوفست استان آذربایجان شرقی :

فستیوال رینوفست گامی بزرگ برای پیشرفت در حوزه دانش بنیان و مفاهیم فناورانه است

برگزاری اولین دوره فستیوال رینوفست در استان آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - رئیس ستاد اجرایی فستیوال رینوفست از برگزاری اولین دوره این فستیوال در استان آذربایجان شرقی خبرداد و گفت فستیوال رینوفست گامی بزرگ برای پیشرفت در حوزه دانش بنیان و مفاهیم فناورانه است.

کد مطلب: ۱۴۲۱۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فستیوال رینوفست گامی بزرگ برای پیشرفت در حوزه دانش بنیان و مفاهیم فناورانه است

حامد تقی پور فرشی در جلسه هماهنگی اولین دوره فستیوال رینوفست استان آذربایجان شرقی گفت: ضرورت و چرایی برگزاری این فستیوال از اهمیت بالای برخوردار است چراکه تنها راه پیشرفت، توجه به دانش بنیان و مفاهیم فناورانه است و در چند دهه اخیر رشد سریع داشته و به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شده است.

وی افزود: این موضوع بهتر است از دوران کودکی و نوجوانی برای دانش آموزان با تفهیم مفاهیم شروع شود.

تقی پور فرشی در ادامه به دستاورد های دانشگاه ایلخچی در بحث رباتیک اشاره کرد و گفت: دانشگاه ایلخچی در بحث رباتیک به دستاوردهای بزرگی دست یافته و در حال حاضر به تولید ثروت از راه علم و هوشمند سازی صنعتی رسیده است و زون الکترونیک و رباتیک در چندسال متوالی اجرای رینوتکس را نیز برعهده داشته است.

وی اذعان کرد: ریل گذاری این دوره برای اولین بار از اهمیت بالایی برخوردار است است تا در سال های بعدی انگیزه و اشتیاق دانش آموزان برای شرکت در این فستیوال را به همراه داشته باشد.

تقی پور فرشی افزود:برای شرکت در این فستیوال محدودیتی نداریم و در بخش آزاد همه دانش آموزان از مناطق مختلف می توانند حضور داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در تکنوفست ترکیه آمارهای جالب در سه شهر به فاصله چندماه بدست آمده است که نزدیک سه و نیم میلیون نفر از این فستیوال بازدید کرده اند.

خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار