معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:
طلایی ترین زمان رشد و کشف استعدادهای کودکان، آموزش پیش از دبستان است
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران با اشاره به جنایتهای رژیم صهیونیستی و آنچه هماکنون بر کودکان غزه میگذرد، طلایی ترین زمان رشد و کشف استعدادهای کودکان را آموزش پیش از دبستان عنوان کرد.
نشست هم اندیشی موسسین مراکز پیش دبستانی با حضور معصومه معصومیان معاون آموزش ابتدایی شهر تهران، هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه۴، مهناز اعتمادی معاون آموزش ابتدایی و سایر مسئولان در سالن شهید پیچک برگزار شد.
مهناز اعتمادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی و آنچه هم اکنون بر کودکان غزه می گذرد، عنوان کرد: «همزمان که ما دغدغه رشد و تعالی کودکانمان را داریم، نوگلانی در گوشه ای از دنیا به واسطه وحشی گری رژیم غاصب اسراییل از ابتدایی ترین حق خود محروم هستند.»
اعتمادی اضافه کرد: «آرامش و امنیتی را که اکنون داریم مدیون رهبر حکیم و فرزانه هستیم و به شکرانه این آرامش حمایت خود را از کودکان و مردم غزه اعلام می کنیم.»
وی با تبیین اهمیت دوره پیش از دبستان افزود: «این دوره با توجه به شرایط حساس رشد ۶ سال اولیه کودک، تجارب محرک برای رشد ذهنی، زبانی، جسمی، اجتماعی و عاطفی کودکان در ساختن مبنایی قوی برای رشد بعدی و بارور کردن استعدادهایش با اهمیت است. این دوره طلایی ترین زمان رشد و تربیت کودک است. استعدادهایش به راحتی کشف می شود و تاثیر فعالیت های آموزشی ما نیز زیاد است.»
اعتمادی اذعان کرد: «آموزش در این دوره باید بر اساس رویکرد فعالیت محور باشد، اولین و مهمترین اصل در تعلیم و تربیت، اصل فعالیت است واین آموزش ها و فعالیت هاباید با در نظر گرفتن ویژگی کودکان، به صورت کل نگر، منعطف و در راستای اهداف و محتوای آموزش ابتدایی باشد.»
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ خاطرنشان کرد: «دانش آموز پیش دبستان، باید در تمام مراحل یادگیری فعال باشد تا موجب یادگیری بیشتر او شود. بنابراین، اصل فعالیت به نشاط فعلی دانش آموز می پردازد و در تعلیم و تربیت، فراگیران باید اجتماعی و اجتماع پذیر شوند و با ارزش ها و هنجارهای اجتماعی آشنا شوند.»
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: «کودک به تدریج از طریق ارتباط با دیگران بر مهارتهای اجتماعی خود می افزاید و در این دوره دوستان و هم بازی ها تأثیر بسزایی بر رشد اجتماعی کودک دارد و بر اثر ارتباط با همسالان در محیط آموزشی، به تدریج پی می برد که برخی از آموخته هایش مناسب و مقبول نیست و باید تغییر کند؛ ما باید تلاش کنیم مهارت های اجتماعی کودکان را افزایش دهیم و کودکستان باید بر قوه ابتکار و اعتماد به نفس کودک بیفزاید و مهارت های اجتماعی او را گسترش دهد و رفتارهای نامناسب او را اصلاح کند.»
دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی
ارسال دیدگاه