معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:

طلایی ترین زمان رشد و کشف استعدادهای کودکان، آموزش پیش از دبستان است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آنچه هم‌اکنون بر کودکان غزه می‌گذرد، طلایی ترین زمان رشد و کشف استعدادهای کودکان را آموزش پیش از دبستان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
طلایی ترین زمان رشد و کشف استعدادهای کودکان، آموزش پیش از دبستان است

نشست هم اندیشی موسسین مراکز پیش دبستانی با حضور معصومه معصو‌میان معاون آموزش ابتدایی شهر تهران، هادی زمانی نژاد مدیر آموزش و پرورش منطقه۴، مهناز اعتمادی معاون آموزش ابتدایی و سایر مسئولان در سالن شهید پیچک برگزار شد.

مهناز اعتمادی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی و آنچه هم اکنون بر کودکان غزه می گذرد، عنوان کرد: «همزمان که ما دغدغه رشد و تعالی کودکانمان را داریم، نوگلانی در گوشه ای از دنیا به واسطه وحشی گری رژیم غاصب اسراییل از ابتدایی ترین حق خود محروم هستند.»

اعتمادی اضافه کرد: «آرامش و امنیتی را که اکنون داریم مدیون رهبر حکیم و فرزانه هستیم و به شکرانه این آرامش حمایت خود را از کودکان و مردم غزه اعلام می کنیم.»

وی با تبیین اهمیت دوره پیش از دبستان افزود: «این دوره با توجه به شرایط حساس رشد ۶ سال اولیه کودک، تجارب محرک برای رشد ذهنی، زبانی، جسمی، اجتماعی و عاطفی کودکان در ساختن مبنایی قوی برای رشد بعدی و بارور کردن استعدادهایش با اهمیت است. این دوره طلایی ترین زمان رشد و تربیت کودک است. استعدادهایش به راحتی کشف می شود و تاثیر فعالیت های آموزشی ما نیز زیاد است.»

اعتمادی اذعان کرد: «آموزش در این دوره باید بر اساس رویکرد فعالیت محور باشد، اولین و مهمترین اصل در تعلیم و تربیت، اصل فعالیت است واین آموزش ها و فعالیت هاباید با در نظر گرفتن ویژگی کودکان، به صورت کل نگر، منعطف و در راستای اهداف و محتوای آموزش ابتدایی باشد.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۴ خاطرنشان کرد: «دانش آموز پیش دبستان، باید در تمام مراحل یادگیری فعال باشد تا موجب یادگیری بیشتر او شود. بنابراین، اصل فعالیت به نشاط فعلی دانش آموز می پردازد و در تعلیم و تربیت، فراگیران باید اجتماعی و اجتماع پذیر شوند و با ارزش ها و هنجارهای اجتماعی آشنا شوند.»

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: «کودک به تدریج از طریق ارتباط با دیگران بر مهارت‌های اجتماعی خود می افزاید و در این دوره دوستان و هم بازی ها تأثیر بسزایی بر رشد اجتماعی کودک دارد و بر اثر ارتباط با همسالان در محیط آموزشی، به تدریج پی می برد که برخی از آموخته هایش مناسب و مقبول نیست و باید تغییر کند؛ ما باید تلاش کنیم مهارت های اجتماعی کودکان را افزایش دهیم و کودکستان باید بر قوه ابتکار و اعتماد به نفس کودک بیفزاید و مهارت های اجتماعی او را گسترش دهد و رفتارهای نامناسب او را اصلاح کند.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار