وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با فعالان فرهنگی و هنری خراسان جنوبی خبر داد:

ابلاغ اعتبار تکمیل زیر ساخت های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی تا دو هفته آینده

بیرجند (پانا)- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا دو هفته آینده مصوبه اختصاص اعتبار برای تکمیل زیر ساخت های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی ابلاغ می شود.

کد مطلب: ۱۴۱۹۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ اعتبار تکمیل زیر ساخت های فرهنگی و هنری خراسان جنوبی تا دو هفته آینده

محمد مهدی اسماعیلی در دیدار 90 دقیقه ای با نمایندگان حوزه های فرهنگ، هنر، رسانه ، قرآن و مسجد خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، با گرامیداشت یاد دو هزار شهید استان و شهدای غزه، گفت: شعار اصلی دولت سیزدهم، تحقق عدالت فرهنگی است که در این خصوص کار هایی انجام شده و اقدامات دیگری هم در نقاط مختلف کشور در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه در بحث تخصیص اعتبار به جایگاه حوزه فرهنگ توجه کافی نشده، افزود: ریل گذاری لازم برای رفع دغدغه های فرهنگی در کشور انجام شده که در این راستا اعتبار مورد نیاز برای حل مشکلات زیرساختی و تکمیل پروژه های نیمه تمام خراسان جنوبی مانند تالار شهر ، سالن علامه فرزان و مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های استان ، اختصاص خواهد یافت.
به گفته وی؛ تا دو هفته آینده مصوبه این اعتبارات ابلاغ و تا یکی دو ماه آینده هم تخصیص خواهد یافت تا عقب ماندگی ها در این خصوص در خراسان جنوبی بر طرف شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست ما خارج شدن از تصدی گری دولت و انجام نظارت، حمایت و تسهیل گری برای حل مشکلات موجود است، خاطر نشان کرد: با هدف حمایت از تولید محتوا و انجمن های هنری در گام اول به حساب هر یک از 57 دفتر سینمای جوان کشور، مبلغ 3 تا 10 میلیارد تومان واریز خواهد شد.
به گفته وی؛ بنای پول پاشی در کشور نداریم، اما در همین راستا به حساب هر یک از انجمن های فرهنگی و هنری استان های کشور هم یک میلیارد تومان واریز می شود.
اسماعیلی با بیان اینکه جریان غرب زده سال گذشته با تحریم اختتامیه جشنواره فیلم فجر ، قصد جلوگیری از برگزاری آن را داشت اما ما آن را برگزار کردیم، اظهار کرد: خبر مربوط به انتشار اسامی زنان ممنوع التصویر صحت ندارد و این خبر با توجه به اینکه پر رونق ترین دوره فرهنگ و هنر را در کشور داریم، برای جلوگیری از تداوم این شرایط، جعل شده است.
وی تأکید کرد: باید بهترین واحدهای مسکونی با پرداخت تسهیلات در همه مناطق کشور برای اصحاب فرهنگ و هنر ساخته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: فروش 271 میلیارد تومانی یک فیلم در کشور، نشانگر چرخش اقتصاد فرهنگ و هنر در شرایط فعلی است.
اسماعیلی با تأکید بر این نکته که به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شرع و قانون در حوزه فرهنگ و هنر حمایت می کنم، ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر کشور از جنس همان مردمی هستند که در مراسم پیاده روی اربعین حضوری چشمگیر دارند .
وی از حاضرین در این دیدار به عنوان نمایندگان جامعه هنری یاد کرد و گفت: معتقدم که در لباس خدمتگذاری به اهالی فرهنگ و هنر تا آخرین لحظه با تمام توان باید به وظیفه خود عمل کنم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این که همه جشنواره های منطقه ای را در استان های کشور برگزار می کنیم، تصریح کرد: نیامده ایم تا به کسانی که صدای بلندی دارند، باج بدهیم ، بلکه بدهکار همه فعالان حوزه فرهنگ و هنر کشور هستیم و باید با همکاری هم عقب ماندگی های گذشته را در این حوزه جبران کنیم.
به گفته وی؛ جشنواره تجلیل از مفاخر توسط صندوق هنر در خراسان جنوبی برگزار می شود.
شایان ذکر است؛ در این جلسه نمایندگان حوزه های فرهنگی و هنری به مواردی همچون لزوم احیای هویت خراسان جنوبی با معرفی مفاخر آن به عنوان الگوهای فرهنگی، اختصاص حداقل های اعتبار برای مجموعه فرهنگ استان، جایگاه کم رنگ هیأت منصفه در استان، تعطیلی 90 درصد مطبوعات مکتوب خراسان جنوبی به دلیل مشکلات مالی، مشکلات مالیاتی با وجود معافیت ها، ضرورت تجهیز اداری خانه مطبوعات ، لزوم ایجاد وحدت رویه در مسایل فرهنگی کشور، کمرنگ شدن جایگاه هنر در برنامه های فرهنگی استان، عدالت محوری در برگزاری جشنواره ها، پیگیری برای دیدار فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مقام معظم رهبری، حمایت از تولیدات سینمایی و مستند خراسان جنوبی، اختصاص اعتبار برای تجهیز کارگاه های هنرستان هنرهای زیبا و... اشاره کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار