ناظر تخصصی طرح اتقان مطرح کرد؛

«اتقان» ‌طرح تقویت توانمندی ‌در حوزه قرآنی

به اعجاز قرآن در موفقیت افراد قرآنی پرداخته شود

تهران (پانا) - ناظر تخصصی طرح اتقان، این طرح را یک طرح توانمندسازی قوی در حوزه قرآن دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
«اتقان» ‌طرح تقویت توانمندی ‌در حوزه قرآنی

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، سیدمصطفی حسینی ناظر تخصصی طرح ملی اتقان پایه در جلسه بررسی طرح اتقان، اجرای این طرح را بسیار موثر قلمداد کرد و گفت: در بازدیدی که از استان‌های مجری طرح اتقان داشتم با معلمانی برخورد کردم که ۲۸ سال گاهی ۲۹ سال سابقه کار دارند‌ و در حالی که یکی دو سال بیشتر به پایان خدمت‌شان نمانده، با اشتیاق زیادی در این دوره‌ها شرکت کرده بودند که گویی چندین سال خدمت آنان ادامه دارد. این افراد با الفاظی از این دوره تعریف می‌کردند که گویی در مدت همکاری آنان این‌گونه دوره‌ها را ندیده بودند. در این بازدید که بدون هماهنگی صورت گرفت، این طرح یک طرح توانمندسازی قوی در حوزه قرآنی دیده شد که این موضوع را افراد حاضر به ما گفتند.

حسینی اضافه کرد: این معلمان در مدت خدمت خود، در دوره‌های ضمن خدمت زیادی شرکت کرده بودند اما هیچگاه توانمندی در قرآن را بدین صورت ندیده بودند.

وی افزود: جهادی بودن همکاران معاونت پرورشی و فرهنگی باعث شده است که این طرح به صورت ویژه دیده شود؛ این افراد عرق کار قرآنی و ظرفیت بالایی برای اجرای این چنین برنامه‌های قرآنی دارند.

حسینی بیان کرد: آیا استفاده از ظرفیت معاونت پرورشی و فرهنگی که برخی آن را یک تهدید می‌دانند درست است؟ باید بگوییم که معاونت پرورشی و فرهنگی این ظرفیت را داشته و توانمندی برای اجرای این طرح را دارد لذا در اجرای این طرح نیز تاکنون موفق بوده است.

وی اظهار کرد: تداوم اجرای این طرح بسیار مهم است؛ کسی که حافظ و قاری قرآن می‌شود فقط در حفظ و قرائت موفق نیست، معلمان می‌بینند که مهارت تدریس و حتی اعتماد به نفس افراد در این طرح تقویت می‌شود.

ناظر تخصصی طرح ملی اتقان پایه در ادامه تاکید کرد: باید به اعجاز قرآن در موفقیت افراد قرآنی پرداخته شود چراکه قرآن خواندن اثرات بسیار زیادی بر روی شخصیت و رفتار افراد دارد.

حسینی افزود: یکی از استعدادهای این کار این است که برای ادامه این کار، بر روی معلمان سرمایه‌گذاری کنیم. جهاد سازندگی قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت این است که معلمان کمک کنند با احسان وقت خود، شبکه تعلیم و تربیت با مجموعه‌های مردمی متصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار