رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد:

شرکت بیش از 10 هزار دانش‌آموز در دهمین المپیاد هندسه ایران‌

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری دهمین المپیاد هندسه ایران با حضور بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز از کشورهای مختلف دنیا به میزبانی ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از 10 هزار دانش‌آموز در دهمین المپیاد هندسه ایران‌

الهام یاوری گفت: المپیاد هندسه در جهان به ابتکار ایران برگزار می‌شود و سوالات آن نیز در دبیرخانه المپیاد هندسه ایران توسط استادان ایرانی طراحی و به تمام کشورهای برگزار‌کننده این المپیاد ارسال می‌شود.

وی با اشاره به تعداد کشورهای شرکت‌کننده در دهمین دوره المپیاد هندسه ایران گفت: امسال علاوه بر ۴۹ حوزه آزمون در داخل کشور، ۵۹ کشور دیگر در این المپیاد شرکت کردند که به صورت همزمان، روز جمعه ۲۸ مهر فرایند آزمون آغاز شد.

یاوری ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار متقاضی در المپیاد هندسه امسال شرکت کرده بودند که از این تعداد ۳۷۰۰ نفر مربوط به ایران و بیش از ۷۰۰۰ نفر از سایر کشورها بودند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: المپیاد هندسه ایران برخلاف بقیه المپیادها به صورت مقدماتی؛ بین دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم‌ متوسطه؛ دانش‌آموزان نهم و دهم و مرحله پیشرفته؛ دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم و همچنین دانشجویان و علاقه‌مندان به هندسه برگزار می‌شود.

یاوری در مورد اعلام نتایج این المپیاد خاطرنشان کرد: با توجه به تشریحی بوده پاسخ‌ها روند تصحیح قدری طولانی‌تر است اما پس از مشخص شدن نتایج رتبه‌های برتر اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار