رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش البرز خبر داد:

حضور ۱۵۶ دانش‌آموز البرزی در دهمین دوره المپیاد هندسه ایران

کرج (پانا) - رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش البرز از برگزاری دهمین دوره المپیاد هندسه ایران، همزمان با ۷۰ کشور جهان و دیگر مراکز استان‌ها در استان البرز خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور ۱۵۶ دانش‌آموز البرزی در دهمین دوره المپیاد هندسه ایران

رضا شکیبا، رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: المپیاد هندسه ایران رویدادی است که با پیشنهاد سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان، به المپیادهای علمی و رسمی دنیا اضافه شده است و هر ساله در سطح جهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ کشور دنیا در این المپیاد حضور دارند، افزود: مدیریت برگزاری این المپیاد به صورت بین المللی، بر عهده کشور ایران است و این آزمون بین المللی، همزمان با آزمون داخلی و با همان پرسش‌ها برگزار می‌شود.

شکیبا اظهار کرد: از اهداف این المپیاد می‌توان به شناسایی و معرفی استعدادهای برتر هندسه و ارائه مسیر علمی مناسب، عمومی کردن تفکر هندسی، ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقمندان به هندسه و فرصتی مناسب برای تبادل دانش و تجربیات معلمان هندسه اشاره کرد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان ادامه داد: شرکت کنندگانی که در داخل کشور حائز رتبه برتر می‌شوند، ضمن اینکه بر اساس نمره دریافتی، صاحب مدال می‌شوند، علاوه بر رتبه داخلی با تمام شرکت کنندگان دیگر کشورها نیز مقایسه شده و در رتبه بین المللی نیز شرکت داده خواهند شد؛ از این رو شرکت در این آزمون امکان مقایسه با افراد مطرح در دنیا را برای دانش آموزان فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: در دهمین دوره المپیاد هندسه ایران، ۳۶۴۱ دانش آموز سمپادی و غیرسمپادی کشور همزمان با دانش آموزان دیگر کشورها به رقابت پرداختند، که از این میان ۱۵۶ نفر از استان البرز در این دوره حضور داشتند.

گفتنی است این دوره از المپیاد در سه سطح مقدماتی برای پایه‌های هفتم و هشتم، متوسطه برای پایه‌های نهم و دهم و پیشرفته برای پایه‌های یازدهم و دوازدهم طراحی شده بود.

خبرنگار: الناز فخری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار