تحویل ۸۰ دستگاه واگن به ناوگان ریلی

وزیر کشور: زمینه انتقال فن‌آوری قطارهای پیشرفته باید در کشور ایجاد شود

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت کارخانه واگن پارس می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران نیاز کشور، زمینه‌ساز انتقال فن آوری قطارهای پیشرفته‌تر باشد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
تحویل ۸۰ دستگاه واگن به ناوگان ریلی

احمد وحیدی وزیر کشور روز پنجشنبه در جریان سفر به اراک از شرکت «واگن پارس مپنا» بازدید کرد و همزمان ۸۰ دستگاه انواع واگن باری و مسافری تولید شده در این شرکت تحویل ناوگان ریلی کشور شد.

وحیدی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه سیاست دولت مردمی به طور قطع حمایت از تولید داخل است، گفت: برخی تولیدات راهی برای پیشرفت سایر صنایع قلمداد می شوند و واگن سازی چنین ظرفیتی دارد که خیلی از صنایع دیگر را به کار بیندازد و آینده قوی تری هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز در دنیا موضوع قطارهای سریع السیر مطرح است ، افزود: این فن آوری باید به داخل منتقل شود و واگن پارس محوری است که می‌تواند اضافه بر تولید کنونی و جبران نیازهای کشور، زمینه ساز انتقال فن آوری قطارهای پیشرفته‌تر نیز باشد.

وزیر کشور اضافه کرد: مسائل مترو نیز بسیار گسترده است که در آینده در بسیاری از شهرها به آن نیاز خواهیم داشت، بنابراین ظرفیت واگن پارس را در کشور احتیاج داریم.

وحیدی تصریح کرد: واگن پارس یک صنعت مجرب و توانمند است که می تواند بسیاری از نیازها را تأمین و واگن‌های مترو، مسافربری و باری را تولید کند و تولید بوژی و لوکوموتیو موضوع مهمی است.

وی با اشاره به موضوع قرارداد شهرداری تهران برای واردات واگن‌های مترو از چین، گفت: این قرارداد در گذشته بسته شده که به صورت فاینانس است و اینکه بررسی کنیم چه مقدار از آن قابل انجام در داخل است جزو برنامه‌هایی است که دنبال می کنیم.

وزیر کشور تأکید کرد: ظرفیت این کارخانه نباید از دست برود و ما برای سفارش‌های آینده موضوع را دنبال خواهیم کرد به اضافه اینکه انتقال قراردادهای خارجی به داخل بررسی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار