وزیر کشور مطرح کرد؛

تأکید بر تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی تا پایان سال

تهران (پانا) - وزیر کشور بر ضرورت تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی تا پایان سال تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تأکید بر تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی تا پایان سال

احمد وحیدی در رویداد ملی هم‌افزایی ظرفیت‌سازی اجتماعی سازمان بهزیستی که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد انقلابی حائز اهمیت زیادی بوده و طبیعی است که تراز بهزیستی تراز نهاد انقلابی است. گفت: یک نهاد انقلابی بدون توجه به مشکلات و موانع بر سر راه و با اتکا به اراده و رویکردهای انقلابی و با بهره‌گیری از سرمایه انسانی توانمند و فعال، مسایل را با هوشمندی و هدفمندی دقیقی حل می‌کند و این خصوصیت آن‌چیزی است که از سازمان مهم بهزیستی مورد توقع است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کارهای مهمی که در بهزیستی در حال جریان است، اظهار کرد: لبه جلویی دولت در برخورد با آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی است. این سازمان با همه این ضعف‌ها درگیر و نقطه آغازین تماس است. این موضوع، این سازمان را بسیار مهم می‌سازد. وقتی وارد مسایل اجتماعی می‌شویم اولین جایی که کمبودها، ضعف‌ها و قوت‌ها را می‌بیند این سازمان است؛ لذا مسئولیت مهمی بر عهده این سازمان است.

وحیدی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی موضوعی است که چند سالی است در دستور کار جدی نظام قرار دارد و سازمان بهزیستی نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه دارد، گفت: اگر آسیب را به موقع کشف کنیم، به موقع هم می‌توانیم آن را حل کنیم.

وی خطاب به مدیران بهزیستی گفت: شما از قبل با توجه به برخورد با قشرهای مختلف و ارتباطات فراوانی که مردم در حوزه‌های مختلف با شما دارند به ویژه در اورژانس اجتماعی، قادرید به موقع بسیاری از نکاتی که تازه جوانه می‌زند را مطرح کنید و در دستور کار قرار دهید و به موقع نسبت به آن علاج‌اندیشی و اقدام شود. این مساله مهمی است که در بخش اول برای ما حائز اهمیت است. البته در مسایل عمومی که توسط عموم قابل فهم شده، کشف ابعاد نیز مهم است. گاهی موضوعی در جایی مطرح می‌شود که ابعاد آن واقعی نیست. گاهی بزرگ نمایی می‌شود که نتیجه آن سیاه نمایی نسبت به جامعه می‌شود. نقش مهم ما در کشف این مسایل بسیار حائز اهمیت است.

وزیر کشور با اشاره به روند پیری جمعیت گفت: اکنون با مشکل بزرگ پیری جمعیت مواجه شدیم. چرا این اتفاق افتاده؟ به دلیل اینکه تصمیمی که در رابطه با کنترل جمعیت گرفتیم تا سال ۱۳۷۱ جا داشته است و باید در آن سال به موقع تشخیص می‌دادیم و سیاستمان را تغییر می‌دادیم. اما به موقع تشخیص ندادیم تا حضرت آقا صحبت فرمودند و ایشان ما را متوجه این مسئله کردند. مهم این است که بهترین راه را برای حل مسایل انتخاب کنیم.

وحیدی با بیان اینکه کار در بهزیستی بسیار مهم است و از این حیث که مسئولیت سازمان امور اجتماعی در وزارت کشور است ارتباط تنگاتنگی با بهزیستی داریم، گفت: امیدواریم برای تکمیل مراکز جامع اورژانس اجتماعی طی امسال اقداماتی انجام شود و حامی این موضوع هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار