یک استاد مبانی اسلامی:

خودشناسی یکی از مهم‌ترین اصول جهان‌بینی است

تبادکان(پانا) - استاد مبانی اسلامی گفت عقاید و احکام خداوند برای پرورش روح انسان است، یکی از راه‌های درست فکر کردن مطالعه و کنترل میل است. همچنین خودشناسی یکی از مهم‌ترین اصول جهان‌بینی است.

کد مطلب: ۱۴۱۴۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
خودشناسی یکی از مهم‌ترین اصول جهان‌بینی است

محمد کرداری، استاد مبانی اسلامی در کلاس اصول عقاید عنوان کرد: افکار تاثیرگذار بر رفتار همان بینش های سرنوشت ساز هستند که همراه با جهان بینی است، ما باید بر اساس بحث های اعتقادی و نیازها بفهمیم انسان خواستار چه چیزی است، انتخاب مسیر درست بر سرنوشت انسان تاثیر مستقیم دارد و انسان برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید خویش را بشناسد که خودشناسی یکی از مهم‌ترین اصول جهان بینی است.

وی افزود: شناخت جهان بینی افکار و بینش های تاثیرگذار فراگیر، شامل مبداشناسی، مسیرشناسی، خودشناسی، جهان شناسی و انتهاشناسی است، در میان همه موجودات، انسان ها ویژگی ها و خصلت هایی دارند که سایر موجودات آنها را ندارند، انسان ها دارای آگاهی و قدرت مختار بودن هستند بنابراین تمام مسائل مربوط به خود و ارتباط با دیگران و جهان هستی را می تواند تفسیر کند.

وی با اشاره به اینکه جهان بینی عبارت است از یک دید وسیع و کلی که انسان از جهان دارد و نگرش انسان به هستی و توجیه و تبیین آن است، گفت: یکی از اصول جهان بینی رسیدن به خوشبختی است همه انسان ها دوست دارند که طعم خوشبختی را بچشند و خوشبخت باشند، اما برای آن سخت کوشی و برنامه ریزی دقیق لازم است.

وی در ادامه اظهار کرد: انسان به دنیای اطرافش هر گونه توجه کند همانگونه برنامه زندگی اش را تنظیم می کند، آدمیان دیدگاه متفاوتی از عالم و جهان هستی دارند به همین دلیل هدف ها و آرمان هایشان با یکدیگر متفاوت است.

وی در پایان تصریح کرد: یک جهان بینی خوب، جهان بینی اسلامی و توحیدی است، انسان برای رسیدن به درجات عالی باید خود و معبود خویش را بشناسد تا بتواند مسیر صحیح زندگی را بیابد که اصول و عقاید ما می تواند در رسیدن به این امر ما را یاری کند.

دانش آموز خبرنگار : غزل یزدانخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار