مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی؛

مسئولیت در مقابل کارها، نتیجه جهان‌بینی توحیدی است

تبریز(پانا) - مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی انسان با جهان‌بینی توحیدی را مسئول اخلاق، رفتار و بازخورد کار خود دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت در مقابل کارها، نتیجه جهان‌بینی توحیدی است

گردهمایی انس با قرآن که به‌مناسبت وفات حضرت معصومه(س) با حضور بانوان شاغل ستادی اداره کل و نواحی پنجگانه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در نماز خانه این اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل روشن تن در این گردهمایی گفت: بحث سبک زندگی اسلامی بسیار گسترده است. همانطور که بحث کلامی دارای فلسفه کلامی است، باید دانست که ایدئولوژی متاثر از جهان بینی است و در این میان نگرش‌های برگرفته از رفتار بشری می تواند از جهان بینی وی نشات گرفته باشد.
وی افزود: انسانی که جهان بینی توحیدی دارد، مسئول گفتار و رفتار خویش است بنابراین در مقابل کار خود مسئول است و دارای نگاه توحیدی و جهادی می باشد و نگاه غیر توحیدی در بحث مبدا برای چنین شخصی عادی انگاری است.
وی خاطر نشان کرد: بینش الهی، در انسانهای دارای توحید قوی و پایدار است. همچنین عمدترین نقش‌ها، نقش توحیدی یا جهان بینی در شخصیت انسان است.
روشن تن با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: ارزش‌های اسلامی با این اتفاقات از بین نرفت، بلکه با استقامت و صبر و تقوی ملت ایران قوی تر از پیش شد .پس در این میان مواظب شناخت هایمان باشیم تا دشمن نتواند با روش هجوم فرهنگی پیروز شود.

اختر آذریان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پیام دار بودن هر تجمع گفت: ما نیز امروز در این گردهمایی پیامی اسلامی داریم. انس با قرآن باید به برقراری سبک زندگی اسلامی با محوریت قرآن کمک رساند. سبک زندگی صحیحی که در قرآن براساس توحید مداری استوار است.
وی افزود: از نظر قرآن مرتبه بالای سبک زندگی در حیات طیبه است.در واقع سبک زندگی صحیح جوهر اصلی حیات طیبه را تشکیل می دهد.
آذریان با اشاره به نا آرامی های اخیر خاطر نشان کرد: ملت ایران باید با اقدامات خودبه دنیا بفهماند که ملت ایران قدرتمند است. با تجمع های انقلابی خود سعی کنیم پیام قدرت مقاومت ملت ایران را به گوش دشمن برسانیم.
مشاور بانوان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی
در پایان گفت: امیدواریم با نور هدایت قرآن و استفاده از پیشرفت‌های علمی و ایمان به خدا در راه پیشرفت ایران اسلامی قوی گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار