امام‌جمعه بخش بوستان در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد؛

حق‌خواهی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، وظیفه هر مسلمان است

بهارستان دو(پانا) -امام جمعه بهارستان دو در خطبه‌های آخرین نماز جمعه آبان ماه که با موضع سیاسی-عبادی برگزار شد، حق‌خواهی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را امری ضروری و یکی از وظایف مهم مسلمانان و ملت‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۴۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
حق‌خواهی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، وظیفه هر مسلمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌حسینی امام‌جمعه ناحیه دو بهارستان‌ در خطبه‌های نمازجمعه عبادی-سیاسی بهارستان اشاره کرد: نداشتن تردید و ترس از مرگ در راه خدا از ویژگی‌های برجسته مسلمانان است؛ امروز در غزه به مردان و زنان مسلمانی نیاز است که بی‌هیچ ابایی برای انسجام مسلمانان و حق‌خواهی برای مظلومان ایستادگی کنند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های حائز اهمیت مؤمنان حقیقی داشتن ایمان به خدا و عمل به باورهای قلبی می‌باشد؛ شاید بسیاری از نمازگزاران، روزه‌داران و واقفین به بسیاری از ارکان دین باور قلبی داشته باشند اما هنگامی که در جمعیت انبوهی به آن توهین شود جرئت دفاع از آن را نداشته و سکوت پیشه کنند‌.

حسینی با ذکر مثال دفاع از عقاید قلبی را واجب دینی دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد افرادی هستیم که به ظاهر و در فضای مجازی مدعی دفاع از حقوق ضایع شده فلسطینیان هستند اما هنگامی که در سازمان‌های بین‌المللی قرار دارند و صدایشان به تمامی دنیا خواهد رسید از این امر خودداری می‌کنند و شاهد ادامه ظلم هستند؛ این‌ اشخاص مدعیان دروغی بیش نیستند.

امام‌جمعه بخش بوستان در دومین خطبه این نمازجمعه در خصوص غیبت حجت دین، امام مهدی(عج) اظهار کرد: خداوند در آیات کلام‌الله مجید فرمودند که مردم ارزش پیامبران و امامان که از شگفتی‌های صنع الهی هستند را نمی‌دانند به طوری‌که در زمان پیامبر اکرم به دلیل قدرنشناسی مردم جاهل آن زمانه پیامبر هنگان صحبت با آنان پشت پرده سیاهی قرار گرفته و با آنان سخن می‌گفتند و مردم از دیدن روی ایشان محروم بودند.

علی‌حسینی، امام‌جمعه بهارستان ضمن اشاره به غیبت طولانی مدت فرستاده الهی زمانه عنوان کرد: اگر ما از دیدن رخ زیبا و نوای گوش‌نواز صدای منجی عالم، حضرت قائم محروم هستیم به دلیل حضور نداشتن امام نیست، ما همانند مردم زمانه پیامبر اکرم از دیدن ایشان محروم هستیم و این محرومیت تا زمان بازگشت حقیقی ما به سوی پروردگار یکتا ادامه خواهد شد.

شایان به ذکر است که پس از اقامه نماز جمعه توسط مردم ولایی شهرستان بهارستان شعارهای دشمن‌شکن برای حمایت، همدردی و اعلام انزجار نسبت به فاجعه‌آفرینی اسرائیل و کشور حامی آن آمریکا توسط این مردم شورعاشورایی سر داده شد.

خبرنگار دانش‌آموز: حنانه کربلائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار