هشدار هواشناسی درخصوص سیلابی شدن مسیل‌ها در 3 استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و رعد و برق و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در سه استان شمالی هشدار داد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی درخصوص سیلابی شدن مسیل‌ها در 3 استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت از سه‌شنبه تا اواخروقت این روز (۲۵ مهر) در گیلان، گلستان و غرب مازندران خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی و ریلی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

رگبار و رعد و برق در تهران

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران از بعد از ظهر امروز تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۵ مهر) با گذر و فعالیت سامانه بارشی در استان آسمانی نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران یا رگبار و رعد و برق به‌ویژه در نیمه‌شمالی و دامنه و ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت رخداد بارش تگرگ در نواحی مستعد و بارش برف در قله‌ها دور از انتظار نیست.

از عصر فردا تا جمعه (۲۵ تا ۲۸ مهر) آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات و نواحی جنوبی گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی روز سه‌شنبه در نیمه‌جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات استان گاهی بارش پراکنده مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲۵ مهر) صاف تا قسمتی ابری وافزایش باد، در بعد از ظهر وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۶ مهر) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار