ناپایداری جوی کشور را فرا می‌گیرد

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر از شکل‌گیری ناپایداری جوی در اکثر مناطق کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ناپایداری جوی کشور را فرا می‌گیرد

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 5 روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو باعث شکل‌گیری ناپایداری در مناطق مختلف کشور می‌شود.

امروز در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و برخی مناطق نوار شرقی کشور افزایش ابر، رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. امروز دریای خزر مواج شده و در مناطق ساحلی دریا کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران و در ارتفاعات رگبار برف پیش‌بینی شده است. روز جمعه گستره بارندگی به کل سواحل شمالی کشیده می‌شود و بعدازظهر در مناطقی از جنوب غرب و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، رگبار،‌ گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده در مناطقی از جنوب شرق در ارتفاعات واقع در استان‌های فارس و یزد نیز بارش پیش‌بینی شده است. در ضمن طی روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه وزش باد شدید و گردوخاک را در شرق کشور پیش بینی شده و دریای خزر در روزهای سه‌شنبه و جمعه مواج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار