کسب ۴ مدال در مسابقات ووشو استانی توسط دانش‌آموزان ورزشکار ناحیه ۵ مشهد

مشهد (پانا) - دانش‌آموزان دختر ووشوکار سبک بی شائولین چوآن ناحیه ۵ مشهد مقدس در مسابقات ووشو قهرمانی استان که به میزبانی مشهد برگزار شد، با کسب ۴ مقام قهرمانی خوش درخشیدند.

کد مطلب: ۱۴۱۳۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کسب ۴ مدال در مسابقات ووشو استانی توسط دانش‌آموزان ورزشکار ناحیه ۵ مشهد

دانش آموزان ورزشکار ناحیه ۵ مشهد بار دیگر با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز ثابت کردند همیشه بر بالای سکوی موفقیت قرار دارند.

ووشو از هنرهای رزمی ملی چین است و از دو کلمه «وو» و «شو» تشکیل شده است. به معنای هنر جنگیدن یا هنر رزم. ووشو مادر تمام رشته های ورزشی رزمی است. این ورزش تنها برای جنگیدن و دفاع از خود نیست، بلکه برای پرورش و تقویت ذهن و روح نیز انجام می شود. به طور کلی ووشو یک ورزش درونی و بیرونی است که نه تنها یک ورزشکار را از لحاظ بدنی برای مبارزه آماده می کند، بلکه بر روان او نیز تاثیر بسزایی دارد.

مسابقات ووشو در دو بخش ساندا (مبارزه) و تالو (اجرای فرم) برگزار شد. ووشو دارای بیش از ۱۶۰۰ سبک است. اما در مسابقات تالو فقط ۳ سبک، چانگ چوآن، نان چوآن و تای چی چوآن به نمایندگی از تمامی سبک های ووشو حضور دارند. سبک بی شائولین چوآن از سبک های معروف و کهن ووشو است. که یک سبک درونی و بیرونی است. یعنی سختی و خشونت دو سبک چانگ چوآن و نان چوآن و نرمی و پرداختن به درون سبک تای چی را دارد.

دانش آموز خبرنگار: زینب طلوع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار