تجلیل از۳۰۰ برگزیده مسابقات فرهنگی، هنری امید فردا در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت 300 دانش‌آموز برگزیده مسابقات فرهنگی، هنری امید فردا در استان خراسان جنوبی تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از۳۰۰ برگزیده مسابقات فرهنگی، هنری امید فردا در خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، در این مراسم که در سالن همایش های آموزش و پرورش«قلم چی» برگزار شد، اظهار کرد: هنر تأثیر گذارترین اصل بر روح و روان آدمی است.

وی، با اشاره به مشارکت ۳۵ هزار دانش آموز دختر و پسر استان در چهل و یکمین دوره مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری «امیدفردا» عنوان کرد: این جشنواره با حدود بیش از ۸۰ رشته در ۶ بخش هنرهای اوایی، هنرهای نمایشی، فیلم کوتاه، رسانه و فضای مجازی، هنرهای دستی و تجسمی در بیش از ۴۳ گرایش، آفرینش ها و نقد ادبی و هنری در خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از کسب ۱۷ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان دختر و پسر هنرمند استان، در این جشنواره خبر داد و اذعان کرد: در مجموع ۹۰۰ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه عناوین اول تا سوم رشته های مختلف را به دست آوردند که از این تعداد ۱۰۰ نفر جواز حضور و رقابت در محله کشوری را کسب کرده بودند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از هنر به عنوان زیباترین عرصه برای پیاده سازی فعالیت های تربیتی و ارائه داشته ها و یافته انسانی یاد کرد و با اشاره حدیث امام علی«ع» که فرموده بودند«إن الله جمیلٌ یُحِبُّ الجمال،ویُحِبُّ اَنْ یَری اَثَر النِعمة علی عَبْدِه» افزود: هنر زیباترین جلوه گاه توانایی هنرمند در عرصه های مختلف است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که کسی به تواضع حسادت و برای تکبر دلسوزی نمی کند، خاطرنشان کرد: انسان با تواضع می تواند زندگی الهی داشته باشد و در عوض با تکبر راهی جز شقاوت، پستی و دربدری نخواهد داشت.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه اضافه کرد: تکبر، نظام جامعه بشرى را برهم مى زند و روابط انسان ها را با یکدیگر تیره مى کند و برعکس، تواضع ضامن نظام و بیمه کننده سلامت آن است، سرچشمه بسیارى از جنگ ها همان خود برتربینى ملت ها و اقوامى در برابر اقوام دیگر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار