مدیر آموزش و پرورش کلات:

ساعات ورزش بهترین زمان برای انجام کار تربیتی است

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات ساعات ورزش بهترین زمان برای انجام کار تربیتی است.

کد مطلب: ۱۴۱۱۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ساعات ورزش بهترین زمان برای انجام کار تربیتی است

نشست هم اندیشی دبیران درس تربیت بدنی و مراقبان سلامت مدارس با حضور رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت، مرتضی جباریان معاون پرورشی و تربیت بدنی و جمعی از همکاران اداری این مدیریت برگزار شد.

رمضان پروانه، مدیر آموزش و پرورش کلات در این‌ جلسه تشریح کرد: تربیت زیستی و بدنی یکی از اصول مهمی است که بر اساس اهداف آموزشی برای شما دبیران پرتلاش تربیت بدنی و مراقبان سلامت تعریف شده است. در تربیت زیستی و بدنی آموزش اصول صحیح بهداشتی یکی از تکالیفی است که برای شما عزیزان مشخص شده است.

وی همچنین بهداشت روان را یکی دیگر از مهمترین ارکان اصول بهداشتی دانست و اظهار کرد: شما باید بتوانید در میادین ورزشی و محیط آموزشگاه دانش آموزان را از برخی افکار اشتباه و غلط، گرفتاری، فضای مجازی و ... نجات داده و دور کنید. در کنار آن بر بهداشت فردی، جسمی و بهداشت روان دانش آموزان نیز تاکید شده است تا بتوانیم آنها را از هر گونه آسیب دور کنیم.

پروانه تاکید کرد: امروز، موضوع آسیب های اجتماعی مهم و جدی است و یکی از راه هایی که می توان افراد را از آن دور کرد همین میادین ورزشی است. ما باید برای پیشگیری از آسیب ها و پیش بینی آن هزینه کنیم، پیش‌بینی آسیب ها مقدم بر پیشگیری است، اگر دانش آموز در میدان ورزشی به ورزش بپردازد دیگر برای آسیب ها هزینه ای نخواهیم داشت. پس زمینه حضور دانش آموزان را باید در این مکان ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه شود خود مراقبتی است، خودکنترلی موضوعی است که امروزه برای دانش آموزان پاسخگو نیست، ما نمی توانیم آنگونه که می خواهیم آنها را مورد کنترل قرار دهیم، پس به آنها "خود مراقبتی" را آموزش دهیم تا با هر بادی به هر سمتی نروند و بتوانند از خودشان در برابر تهدیدات و آسیب ها مراقبت کنند و این وظیفه شما دبیران درس تربیت بدنی و مراقبان سلامت است.

وی افزود: به واسطه ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی که شما با دانش آموز دارید به مراتب بیشتر از معلمانِ سایر درس ها اثرگذاری دارید، بنابراین در موضوع سلامت به معنی اعم پیشگام هستید، چرا که شیرین ترین درس برای دانش آموز درس تربیت بدنی است و این یک فرصت طلایی برای هرگونه آموزش به آنها است و می تواند به فرایند یاددهی و یادگیری کمک کند. از هنر خود برای آموزش استفاده کنید و در این فرایند مشارکت داشته باشید.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات افزود: بر اساس پژوهش هایی که صورت گرفته است، درست ورزش نکردن برای دانش آموزان آسیب هایی را به همراه دارد،۸۱ درصد از آسیب هایی که بر همین اساس به دانش آموزان وارد می شود، عضلانی است،۱۶ درصد آسیب ها مفصلی و ۳ درصد استخوانی است. پس باید بر ساختار قامتی آنها که دانش آموزان امروزه با این مشکل روبرو هستند کار کنید. یکی از تاثیرات مهم و اساسی که یکی از ضروریات جامعه نیز است، آموزش توامان با پرورش است. یکی از جاهایی که می توان کار تربیتی را به درستی انجام داد، ساعات ورزش است. در زنگ‌های ورزش باید مهارت های زندگی را به دانش آموزان بیاموزیم.

مدیر آموزش و پرورش کلات اظهار کرد: امروز برای تبلیغ و معرفی یک کشور در عرصه بین المللی باید هزینه های هنگفتی صورت بگیرد، اما در یک میدان ورزشی یک قهرمان می تواند نقش یک رسانه را داشته باشد و می تواند پرچم کشور را بدون تحمیل هزینه های زیاد بالا ببرد، پس از هنر خود برای تربیت اینگونه افراد استفاده کنید.

وی تاکید کرد: به زنگ ورزش به عنوان ساعت تفریح و بیکاری نگاه نکنید، با رفتار و عملکردتان از قضاوت سایران جلوگیری کنید. در صبحگاه مدارس دبیران درس تربیت بدنی نقش بسزایی دارند. آغاز ساعات آموزش برای دانش آموزان همراه با ورزش و نرمش بسیار لذت بخش خواهد بود، پس از برگزاری مراسمات صبحگاهی غافل نشوید. آنچه در ساعات و میادین ورزشی آموزش می دهیم موضوع ارتباط است، امروز روابط انسانی در مدیریت یک اصل است، با برقرای ارتباط خوب و صحیح است که یک فرد سالم را تربیت کرده ایم، در سایه عدم آموزش و برقراری ارتباط صحیح، آسیب های اجتماعی نیز بوجود می آید. اگر باب گفتگو و ارتباط صمیمانه ایجاد شود،دانش آموزان می توانند بر یکدیگر اثرگذاری داشته و مهارت اساسی زندگی را بیاموزند. اظهار نظر کردن قاطع، تشریک مساعی، همکاری، کمک، همدلی، همراهی و ...را دانش آموزان در میادین ورزشی می آموزند.

وی در پایان از زحمات همکاران تقدیر و بیان کرد: امیدواریم با همکاری شما اهداف پیش رو را به خوبی به سرانجام رسانده و اگر نواقصی نیز و جود دارد با همت شما عزیزان مرتفع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار