با حضور محمود رجبلو ، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان گلستان؛

همایش روز ملی روستا و عشایر برگزار شد

گلستان (پانا) - همایش روز ملی روستا و عشایر با حضور محمود رجبلو، رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان گلستان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان‌های مراوه تپه و کلاله برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش روز ملی روستا و عشایر برگزار شد

در این همایش که با حضور ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و مسئولین شهرستانها برگزار شد، محمود رجبلو رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان گلستان گفت: در سال تحصیلی گذشته شاهد قبولی بیش از ۵۰ نفر از دانش آموزان عشایری در دانشگاه‌های دولتی و فرهنگیان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بودیم. همچنین کسب مقام دومی در بازی های بومی و محلی عشایری و جشنواره غذایی عشایری کشور، کسب رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری کشور و نیز قبولی دانش آموزان عشایری متوسطه اول و دوم در آزمون تیزهوشان و نمونه به تعداد ۴۸ نفر از جمله افتخارات و موفقیت های دانش آموزان عشایری استان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری گلستان افزود: چهل درصد از دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل در استان امسال به کلاس درس بازگشتند.

رجبلو یادآورد شد: کسب مقام های دهم و دوازدهم مدارس شبانه روزی عشایری در امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سطح کشور از دیگر موارد موفقیت این دانش آموزان بود.

گفتنی است این مراسم ها با اجرای سرود و نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزی، جشنواره غذاهای سنتی و عشایری همراه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار