معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گلستان:

معلم، کلید تحول در آموزش و پرورش است

گلستان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در شورای معاونین اداره‌کل آموزش‌وپرورش گلستان، شغل معلمی را کلید تحول در آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۱۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم، کلید تحول در آموزش و پرورش است

جلسه شورای معاونین اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان با حضور صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، سید رضا نظری مدیرکل، معاونین اداره‌کل و سایر اعضا شورای معاونین و همچنین با حضور وبیناری اعضای شورای معاونین مناطق چهارده‌گانه استان در سالن فرهنگ برگزار شد.

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نبرد حق علیه باطل در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: حق دستیافتنی است و حق پیروز است و این شکست رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی وعده الهی است.

وی افزود: نظام سلطه از دیرباز نسبت به جامعه اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی واهمه داشته و مطابق با پیش بینی معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری، رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است.

ستاری فرد، وظیفه و ماموریت اصلی آموزش و پرورش را تربیت نیروی انقلابی توانمند عنوان کرد و گفت: مدرسه به عنوان یک کانون تربیتی همواره پیش قراول رخداد‌های مهم تاریخ ایران بوده است چنانچه که در انقلاب اسلامی و حتی انقلاب مشروطیت اتفاقات ویژه‌ای از دل مدرسه شروع شد و حضور 40 هزار معلم و دانش آموز شهید در دفاع مقدس حاصل همین نگاه است.

ستاری فرد با تاکید بر نقش آفرینی موثر معلمان و مدرسه در بزنگاه‌های تاریخی انقلاب اسلامی گفت: نظام سلطه به همین دلیل همواره تلاش کرده که در این دو عامل مهم تردید ایجاد کند و در حرکت و برنامه‌‌ریزی های آن اخلال به وجود بیاورد.

وی افزود: امروز نظام سلطه به دنبال استثمار و استعمار خاک نیست، بلکه با ارائه طرح هایی از قبیل ۲۰۳۰، پروپاگاندای همه جانبه و ... به دنبال استعمار فکرهاست؛ اگر استعمار ذهن اتفاق افتاد استعمار خاک نیز رخ می‌دهد، اما به برکت خون شهدا و امام و رهبری در این نیم قرن خاکی از ایران جدا نشده و اکنون نگاه دشمن به مدرسه دوخته شده و به دنبال آسیب در این حوزه است و ما باید قوی تر و با برنامه‌ریزی دقیق با آن مقابله کنیم.

این مقام مسئول با نقدی بر بعضی نگاه ها به سند تحول بنیادین گفت: نباید نگاه پیچیده و گنگی به سند تحول بنیادین داشته باشیم. این سند چند نکات محوری دارد که توجه به آن ها می‌تواند باعث تحول در نظام آموزش و پرورش شود.

وی افزود: کلید تحول در آموزش و پرورش، معلم است این هم در کلام امام و رهبری بوده است و هم در سند تحول بنیادین.

معاون وزیر آموزش و پرورش مدرسه را تربیت کننده و هدایت کننده اصلی جامعه دانست و گفت: اگر یک جامعه به تعالی و پیشرفت رسیده است نقش و کار مدرسه بوده است و اگر دچار چالش و معضل شده است، حاصل کم مهری و بی توجهی به مدرسه است.

وی با اشاره به کلام امام خمینی در صحیفه‌ نور، عنوان کرد: تمامی سعادت و شقاوت جامعه از مدرسه است و تضمین کننده تقویت مدرسه، معلم است. در واقع، همه سعادت ها و شقاوت های جامعه از مدرسه است و کلید مدرسه دست معلم است.

ستاری فرد ادامه داد: معلم، عامل اصلی تحول در آموزش و پرورش است و اگر ما در نظام جذب و تربیت و توانمندسازی و سازماندهی در نگهداشت، کرامت و منزلت و در حفظ به حرمت معلم توجه کردیم تحول در آموزش و پرورش را تضمین خواهیم کرد.

وی با اشاره به کار عظیم دولت سیزدهم در بحث رتبه‌بندی معلمان گفت: این دولت با وجود همه کارشکنی‌ها و گرفتاری‌ها پای کار رتبه بندی معلمان بود و اینکه رییس جمهور از این موضوع به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی خود صحبت می‌کند، نشان از اعتقاد و علم به نقش معلم در اعتلا و ارتقای جامعه دارد.

معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر شیوه ‌های جذب معلمان گفت: استان گلستان با کسب میانگین نمره ۲۳۵ در آزمون استخدامی آموزگاری رتبه اول را در کشور کسب کرد. این یعنی معلمان ورودی جدید استان گلستان در یک رقابت سخت و تنگاتنگ، هوش و توانمندی بسیار بالایی از خود نشان دادند که در نهایت این کیفیت بسیار خوب سطح علمی و پرورشی مدارس استان را بالا خواهد برد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابعاد تربیتی بازی و ورزش، بازی را حلقه اتصال و ارتباط میان خانواده و فرزند دانست و گفت: ما بر همین اساس برنامه ها و فعالیت های حوزه تربیت بدنی را برنامه‌ریزی کرده ایم و طرح هایی چون طرح شهید خرازی، شهید سلیمانی و ... بر همین اساس است.

وی سیاست های کلی در آموزش و پرورش را حول چهار محور دانست و گفت: خانواده محوری، مشارکت محوری، مدرسه محوری و تربیت محوری همواره اصول حاکم بر برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش در حوزه های مختلف است.

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در ابتدای جلسه ضمن خوش آمدگویی و خیرمقدم به معاون وزیر و هیات همراه، استان گلستان را رنگین کمان اقوام معرفی کرد و گفت: استان ما به واسطه اقوام مختلفی که در کنار هم با آرامش زندگی می‌کنند دارای ظرفیت های بسیار بالایی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و خصوصا ورزشی است.

وی با اشاره به تحصیل 413 دانش آموز از اقوام مختلف در استان گفت: تمام تلاش ها و برنامه‌های ما در دستگاه تعلیم و تربیت استان مبنی بر رشد و شکوفایی این استعداد‌ها است.

نظری با اشاره به خدمات دولت در حوزه آموزش و پرورش استان گلستان گفت: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم ۸۰ پروژه ورزشی درون مدرسه ای شامل زمین چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی، اتاق تربیت بدنی و ... در استان گلستان افتتاح شده و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان این استان را خواستگاه تربیت بدنی و سرشار از استعدادهای ناب ورزشی معرفی کرد و گفت: در استان ما جوانان و نوجوانان بااستعداد زیادی در حوزه های مختلف ورزشی بویژه والیبال، بسکتبال، کبدی، کشتی، دو و میدانی، کاراته و ...وجود دارد که با کشف و پرورش این استعداد‌ها می‌توانیم شاهد درخشش آنان در عرصه‌های ملی و جهانی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار