کانون های فرهنگی و تربیتی بایستی در راستای تحقق تمام ساحتی اهداف سند تحول بنیادین شناخته شوند

مانه و سملقان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کانون های فرهنگی و تربیتی بایستی در راستای تحقق تمام ساحتی اهداف سند تحول بنیادین شناخته شوند .

کد مطلب: ۱۴۱۱۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کانون های فرهنگی و تربیتی بایستی در راستای تحقق تمام ساحتی اهداف سند تحول بنیادین شناخته شوند

ابوالقاسم اکبری رئیس شورای هماهنگی و برنامه ریزی کانون های فرهنگی تربیتی خراسان شمالی، در بیان اهمیت و ضرورت نقش کانون های فرهنگی تربیتی گفت: کانون های فرهنگی تربیتی بایستی در راستای تحقق تمام ساحتی اهداف سند تحول بنیادین بعنوان مراکز شاخص فرهنگی، تربیتی و پرورشی شهرستان ها شناخته شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین افزود: خراسان شمالی بعنوان استانی نوپا در عمر ۱۹ ساله ی خود بعلت عدم وجود زیر ساخت ها و استاندارد های لازم، قدیمی و فرسوده بودن ساختمان های کانون های فرهنگی تربیتی و به روز نبودن سیستم ها و امکانات شان هنوز موفق نشده یک مرکز فرهنگی تربیتی قوی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: ضعف شدید وزارت آموزش و پرورش این است که در ۱۰ سال اخیر ۹ وزیر و سرپرست عوض کرده و می بایست وزارت آموزش و پرورش ثبات مدیریتی داشته باشد.

ابوالقاسم اکبری گفت: تحقق این امر برای مدیران و مسئولین ما باعث ایجاد انگیزه خواهد شد تا تمام توان و پشتکار خود را جهت تقویت و تحقق اهداف حیطه ی کاری خود به کار گیرند.

اکبری در ادامه افزود: کانون های فرهنگی تربیتی استان علاوه بر فراهم نمودن بسترهای لازم جهت جذب حداکثری و حضوری دانش آموزان به این مراکز فرهنگی تربیتی، می بایست خدمات خود را در بستر فضای مجازی شاد نیز بگسترانند و کلاس ها و کارگاههای تقویتی_مهارتی، برنامه های و رویدادهای ملی مذهبی که در این مراکز اجرایی می گردد را به اطلاع گروههای دانش آموزی و خانواده ها برسانند.

رئیس شورای هماهنگی و برنامه ریزی کانون های فرهنگی تربیتی استان خراسان شمالی تصریح کرد: کانون های فرهنگی تربیتی مراکزی دانش آموزی هستند که با تاکید بر اجرای برنامه های گروهی_کاربردی و کسب مهارت در حوزه های فرهنگی، اعتقادی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی،علمی و ... به ویژه در بخشی از ساعات اوقات فراغت آنان، زمینه ی آموزش مهارت های زندگی و ارتباط اجتماعی و رشد و شکوفایی استعداد ها را فراهم می آورند.

خبرنگار: زهرا وحید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار