مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسانه‌ها گاهی اوقات خالق هستند و خودشان اتفاقی را ایجاد می‌کنند

اصفهان (پانا) - مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت اکنون رسانه‌ها صرفا راوی نیستند که اتفاقات را روایت کنند، گاهی اوقات خالق هستند یعنی خودشان یک اتفاق را ایجاد می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۱۲۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
رسانه‌ها گاهی اوقات خالق هستند و خودشان اتفاقی را ایجاد می‌کنند

مدیر کل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با پانا گفت: «خیلی خوشحالم که در این جمع بسیار پرنشاط و باانگیزه حضور دارم که می خواهند پا در مسیر اطلاع رسانی و کار رسانه و خبر و آگاهی بخشی بگذارند.»

ایمان شمسایی افزود: «این توقع وجود ندارد که همه بچه هایی که اینجا هستند یک روزی بخواهند حرفه خبرنگاری را به عنوان یک شغل دنبال کنند اما بسیار خوب است که به عنوان یک دانش و یک فن آن را بیاموزند. به حرفه روزنامه نگاری هم می شود به عنوان یک شغل حرفه ای نگاه کرد و هم می توان به عنوان تفریح به آن نگاه کرد. شغل حرفه ای از این بابت که می شود مانند همه مشاغل آن را همچون کار تخصصی ادامه داد.»

وی افزود: «اکنون رسانه ها صرفا راوی نیستند که اتفاقات را روایت کنند، گاهی اوقات خالق هستند یعنی خودشان یک اتفاق را ایجاد می کنند. وقتی خبرنگار دغدغه و مشکلات مردم را پوشش می دهد و به آن می پردازد، باعث می شود که آن اتفاق خلق شود. احیای آن مسئله، برطرف شدن مشکلات مردم، اینها خدماتی است که رسانه به مردم ارائه می‌دهد و چقدر خوب است که در مجموعه اصحاب رسانه انسان‌های باانگیزه داشته باشیم، کسانی که از نوجوانی سعی کرده اند این حرفه را یاد بگیرند وآموزش ببینند و بتوانند با آن مردم را آگاه کنند.»

شمسایی در ادامه بیان کرد: «هر کدام از ما برای جامعه مسئولیتی داریم و جامعه حقی بر گردن ما دارد و چقدر خوب است با آگاهی بخشی به مردم، بیان مشکلات آنها، دین خود را به جامعه ادا کنیم.»

وی افزود: «شاید کار روزنامه نگاری کاری آسان به نظر برسد. ما در مدرسه انشا نوشته ایم، فکر می کنیم روزنامه نگاری مانند انشا نوشتن است با این که خیلی متفاوت است، در روزنامه نگاری ظرافت‌هایی وجود دارد، عناصر خبری، ارزش های خبری، چقدر خوب است کسی که می خواهد پا در این عرصه بگذارد پایه خود را بر مبنای آموزش بگذارد و آموزش بپذیرد.»

شمسایی تصریح کرد: «نکته آخر این که همه ما باید قبل از این که روزنامه نگار باشیم روزنامه خوان باشیم وابتدا به محصولات رسانه ای توجه کنیم، خبرگزاری ها، روزنامه ها، مجلات باید اول خواننده این خبرها باشیم و قبل از دست بردن به قلم ابتدا برای خواندن گزارش ها و مجلات وقت بگذارند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار