معاون شهردار تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد؛

اقدامات شهرداری تهران در حوزه شفافیت

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران اقدامات شهرداری در حوزه شفافیت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات شهرداری تهران در حوزه شفافیت

مجید باقری در گفت‌وگو با پانا درخصوص تکالیفی که در حوزه شفافیت برعهده شهرداری تهران است، گفت:‌ «سامانه شفافیت تکلیفی بود که براساس مصوبه شورای شهر تهران ایجاد شده و در سایر نهادهای چنین سامانه‌ای وجود ندارد. درخصوص قرار گرفتن اطلاعات در سامانه پاکنا هم قرار نیست این اطلاعات در سامانه شفافیت قرار بگیرد بلکه اطلاعات را باید به دولت بدهیم نه این که به مردم داده شود.»

وی ادامه داد: «شهرداری تهران در حوزه شفافیت بیش از تکالیف خود عمل می‌کند و در حالی که گفته شده این اطلاعات را محرمانه به سازمان اداری و استخدامی بدهید، ما می‌گوییم این اطلاعات را نه تنها به دولت بلکه به مردم هم می‌دهیم.»

معاون شهردار تهران اضافه کرد:‌ «اطلاعات مرتبط با حقوق و مزایایی که در شیوه‌نامه گفته شده در سامانه شفافیت بارگذاری کرده‌ایم و به‌روز رسانی هم با احکام سال جدید انجام شده است. در این شیوه‌نامه بیش از 50 آیتم را بر عهده شهرداری گذاشته بودند تا بارگذاری کند که شهرداری نسبت به سایر دستگاه‌هایی که این تکالیف را داشتند پیشتاز بوده و قراردادها و صورت‌های مالی و ... همه بارگذاری شده است.»

باقری یادآور شد:‌ «چند جلسه ویژه داشتیم که موضوعاتی که هنوز بارگذاری دقیق صورت نگرفته است را آسیب‌شناسی کردیم، در این راستا طرحی به شورا می‌آوریم که از شورا کسب تکلیف کنیم که با چه کیفیتی این کار را انجام دهیم. در برخی از این موارد تاکید شده بود که اطلاعات به‌صورت آنلاین قرار گیرد که درخواست کردیم تا زمانی که زیرساخت‌های لازم فراهم شود به‌طور موقت فایل‌های مربوطه بارگذاری شود. برای تحقق حداکثری شیوه‌نامه شفافیت اقدامات خوبی شده است که درخواست کردیم این اقدامات را در یکی از جلسات شورای شهر ارائه کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار