معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام مطرح کرد؛

برنامه فراگیر پرورشی باعث جلوگیری از موازی‌کاری در اجرای فعالیت‌های تربیتی می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه طرح فراگیر پرورشی باعث جلوگیری از موازی کاری در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها می‌شود، گفت در گذشته به دلیل موازی‌کاری هدر رفت منابع و همچنین اتلاف وقت مشاهده می‌شد، اما ارائه این طرح قطعا می‌تواند جلوی بسیاری از موارد اضافه را بگیرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه فراگیر پرورشی باعث جلوگیری از موازی‌کاری در اجرای فعالیت‌های تربیتی می‌شود

محمدرضا ولدبیگیان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس اظهار کرد: «سالیان سال بود که آرزو داشتیم انسجامی در اجرایی کردن و عمیلاتی شدن برنامه‌های پرورشی وجود داشته باشد، الحمدلله با تدابیر اندیشیده شده و ارائه برنامه فراگیر پرورشی این امر میسر خواهد شد چرا که مسیری مشخص تعیین شده است.»

وی با بیان اینکه طرح فراگیر پرورشی باعث جلوگیری از موازی کاری در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها می‌شود، گفت: «در گذشته متاسفانه به دلیل موازی‌کاری شاهد هدر رفت منابع و همچنین اتلاف وقت بودیم، اما ارائه این طرح قطعا می‌تواند جلوی بسیاری از موارد اضافه را بگیرد. در این طرح نگاه واحد وجود دارد و هدف اصلی آن ورود به مدارس است، چنین کاری باعث پایدار‌ی فعالیت‌ها خواهد شد.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام با تاکید بر اینکه اجرای طرح فراگیر پرورشی در میان مدت نیز اثرات خوبی از خود به‌جای می‌گذارد، عنوان کرد: «در مدرسه، مناطق، شهرستان و استان ارزیابی‌هایی صورت می‌گیرد که باید ذیل این برنامه قرار گیرند. همچنین باید برای فراگیری این برنامه عجولانه اقدام نکنیم، باید براساس نقشه راهی که ترسیم شده است حرکت خود را انجام دهیم و به فکر پیشرفت و عمیاتی شدن آن باشیم.»

ولدبیگیان ادامه داد: «در واقع باید برای پایدار شدن هرچه ببشتر تلاش کنیم؛ یک نمایه و راهنمای عمل پیش روی ما قرار دارد که قرار است فعالیت‌های پرورشی را به مدرسه ببرد، فعالیت‌هایی که اهداف تربیتی در آن دیده شده و ناظر بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.»

وی در پاسخ به این سوال که چنین برنامه‌ای به چه میزان می‌تواند در جذاب‌تر شدن فعالیت‌های پرورشی برای دانش‌آموزان اثرگذار باشد، تصریح کرد: «چون این برنامه، برنامه‌ای هدفمند است و سیاست‌ها را به صورت روشن و فعال مشخص کرده است، می‌تواند فعالیت‌های پرورشی را به دل مدرسه ببرد و به بهترین نحو آن را اجرا کند. این برنامه در جذاب کردن فعالیت‌ها بسیار می‌تواند موثر باشد چرا که با توجه به اهداف معین، توجهی ویژه به دانش‌آموز شده است و می‌تواند انگیزه و نشاط لازم را در بین مربیان و دانش‌آموزان استوار کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار