واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا:

جایزه صلح نوبل جایزه‌ای سیاسی برای ایجاد جنگ روانی علیه کشور است

نوبل صلح ارزش خود را از دست داده و مضحکه شده است

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی جایزه صلح نوبل را جایزه‌ای سیاسی دانست و گفت اعطای این جوایز به امثال نرگس محمدی با هدف ایجاد جنگ روانی علیه کشور صورت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
جایزه صلح نوبل جایزه‌ای سیاسی برای ایجاد جنگ روانی علیه کشور است

اعظم پویان- امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا در خصوص اعطای جایزه نوبل به نرگس محمدی، اظهار کرد: «ما نوبل را در حوزه‌ها و رشته‌های مختلف در سطح جهان داریم؛ مواردی که حوزه تخصصی است، دخل و تصرف در آن سخت است و به این راحتی امکان پذیر نیست که نوبل فیزیک و اقتصادی به اشخاص نوبل داد. یعنی فرد باید یک کار بزرگ ارائه داده باشد و در حقیقت به علم کمک کرده باشد.»

وی افزود: «یک نوبل سیاسی داریم که از عنوان آن نیز پیداست که این جایزه «نوبل صلح» است. این نوبل را به افرادی می‌دهند که نه شایستگی دارند و نه در راستای صلح گام برداشته‌اند. شاید در این خصوص یک فرد موجه نیز پیدا شود. به عنوان مثال خانم آنگ سان سو چی، رئیس جمهور میانمار یا برمه سابق کسی بود که با کمک ارتش میانمار تعداد قابل توجهی از مسلمانان میانمار را قتل عام کرد و جایزه نوبل دریافت کرد. انتخاب امثال نرگس محمدی موضوع جدیدی نیست و نوبل صلح، ارزش خود را از دست داده و مضحکه شده است.»

این فعال سیاسی گفت: «وقتی مسئول ارائه‌دهنده لوح، در ابتدای سخن از زن زندگی آزادی یاد می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که این جایزه، یک جایزه سیاسی است. برای اینکه افکار عمومی جهان را علیه ما قرار دهند، به فردی تحت عنوان فعال سیاسی در راه آزادی، جایزه می‌دهند و آنها را برجسته می‌کنند تا به نوعی جنگ روانی علیه کشور راه بیاندازند.»

وی ادامه داد: «اگر بناست که جایزه صلح نوبل به امثال نرگس محمدی داده شود، ما افرادی را هم مشابه او داریم که هنجارشکن بوده و رفتارشان علیه زن و زندگی و آزادی بوده است که باید به همه آنها هم یک جایزه صلح نوبل ارائه شود.»

واعظ آشتیانی بیان کرد: «جایزه صلح نوبل یک بازی است که قصد دارند رفتارهای سیاسی خودشان را از طریق این بازی منعکس کنند. آنها از شکست رفتارهای مشمئزکننده خود در سال گذشته در ایران و جنگ ترکیبی نتیجه نگرفتند. حالا به سراغ این رویه‌های پسمانده آمده‌اند که هیچ ارزشی ندارد. افکار عمومی سوال می‌کنند که این خانم چه رزومه و چه دستاوردی داشته است؟ آیا در دیگر کشورهای جهان، مظلومانی که برای حقانیت می‌جنگند و برای بشریت خود را فدا می‌کنند،‌ شایستگی دریافت صلح نوبل را ندارند؟»

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: «وقتی به رئیس جمهور میانمار جایزه صلح نوبل می‌دهند و خوی جنگ‌طلبی خود را به واسطه نظامیان میانمار اعلام می‌کنند، نباید بیش از این انتظار داشت که جایزه صلح نوبل به نرگس محمدی داده نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار