با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد

مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزان کاشان

اصفهان (پانا) - مراسم تجلیل از برگزیدگان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان کاشان همراه با مزین شدن مراسم به پرچم حرم علی ابن موسی الرضا (ع) در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن دانش‌آموزان کاشان

در آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مرحله استانی و شهرستانی مسابقات قرآن و عترت و نماز بیش از 500 دانش آموز در رشته های تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام، انشای نماز، قرائت، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، مداحی و اذان شرکت کردند و در این مراسم از نفرات برتر مرحله استانی و شهرستانی تقدیر به عمل آمد.

مدیر مرکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش کاشان گفت: یکی از بهترین زمینه ها برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، مسابقات قرآن، عترت و نماز است که هم اکنون اختتامیه چهل و یکمین از مسابقات است. برگزاری مسابقات زمینه ای است تا بتوانیم حس انس و الفت دانش آموزان را در حوزه دین و قرآن پیوند بزنیم و بتوانیم باورها و اعتقادات آنها را توسعه و تعمیق ببخشیم.

محمدرضا تصویری افزود: فعالیت های فرهنگی قرآنی می تواند به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و ایجاد آرامش روحی و روانی آن ها کمک بسیاری داشته باشد و می تواند همه ابعاد زندگی را ارتقا دهد. مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در دی و بهمن ۱۴۰۱ ویژه متوسطه اول و دوم و در اردیبهشت‌ماه ١۴۰٢ برای مقطع ابتدایی برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقات در مقطع متوسطه در ١۵ رشته شامل تلاوت، ترتیل، حفظ جزء ٣۰، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء و ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، احکام، مداحی، گفتمان مهدویت، انشای نماز و همچنین در مقطع ابتدایی در ۵ رشته شامل حفظ، تلاوت، مداحی، دعاخوانی و اذان اجرا شد.

مدیر مرکز دارالقرآن آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه در مرحله شهرستانی مسابقات ۳۳۲ نفر حائز رتبه شدند، تصریح کرد: در مرحله آموزشگاهی ١١ هزار نفر و در مرحله شهرستانی نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نفر با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد، ۴۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند. از میان این ۴۰ نفر، ۵ دانش‌آموز به مرحله کشوری راه یافتند و ۵ نفر به رقابت پرداختند که در نهایت ٣ نفر از آنها موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری شدند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور با افتخارآفرینی و درخشش دانش‌آموزان کاشانی همراه بود، گفت: دانش آموزان عالیه غنچه و مبینا افضلی از دبیرستان فرزانگان به کسب رتبه دوم رشته نهج‌البلاغه و رتبه سوم رشته صحیفه سجادیه و محسن یاسمی‌راد در رشته تفسیر قرآن از دبیرستان امام خامنه‌ای به کسب رتبه اول نائل شدند.

لازم به ذکر است ؛ در این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، معاون مدیرکل و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان کاشان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان کاشان، مدیر مرکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش کاشان و... حضور داشتند.

دانش آموز خبرنگار : امیریوسف علی‌بیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار