معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور:

رویکرد وزارت بهداشت در دولت سیزدهم برقراری عدالت در سلامت و بهداشت مردم است

شیروان (پانا)- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در آیین افتتاح تعدادی از پروژه‌های درمانی در شیروان اظهار کرد رویکرد وزارت بهداشت در دولت سیزدهم برقراری عدالت در سلامت و بهداشت مردم است.

کد مطلب: ۱۴۰۹۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد وزارت بهداشت در دولت سیزدهم برقراری عدالت در سلامت و بهداشت مردم است

دکتر سعید کریمی با بیان اینکه، امروز دیگر نیازی نیست برای کارهای درمانی به خارج از کشور بیماران را اعزام کنیم، گفت: یک میلیون و دویست هزار نفر از کشورهای اطراف و اروپایی برای کارهای درمانی به ایران آمدند که این یک دستاورد بسیار خوبی برای کشور است.

وی وجود دستگاه های ام آر آی، دیالیز و فیزیوتراپی را برای هر بیمارستانی ضروری دانست و افزود: در همه کشور ۱۵۳۹۹ طرح در طی این دو سال افتتاح و همچنین ۲۵۸ تجهیزات گران قیمت نیز تهیه و توزیع شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تصریح کرد: تجهیزات را می‌شود خرید اما نیروی انسانی قابل خریدن نیست و لذا برای ۴۰۰۰ نیروی متخصص و فوق تخصص باید بتوانیم ماندگاری ایجاد کنیم و این خارج از توان وزارت بهداشت است و سایر مسئولان هم باید کمک کنند.

کریمی از رایگان بودن خدمات بهداشت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر برای عزیزان عشایر و تحت پوشش اداره های بهزیستی و امداد خبر داد و گفت: برای مردم هر کاری انجام بدهیم، کوچک‌ترین فداکاری که برای این کشور انجام داده‌اند را نمی‌توانیم جبران کنیم.

وی افزود: در سال جاری ۴۹۵۰۰ نفر در انتخابات پرستاری شرکت کردند که این حضور بی‌سابقه بود.

کریمی برای ساخت همراه سرای بیمار در کنار بیمارستان خاتم الانبیاء‌(ص) شهرستان شیروان قول پیگیری داد.

وی در پایان اظهار داشت: جذب خیرین را فراموش نکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: در خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ پروژه بهداشت و درمان در حال ساخت و انجام است و در نسبت تخت به نسبت جمعیت در شهرستان شیروان نیز از سطح کشوری هم بالاتر هستیم.

دکتر جواد شاهین فر با اشاره به اینکه تکنولوژی برتر و دستگاه های تشخیص در استان کم نداریم و مردم ما شایسته بهترین‌ها هستند افزود: در ۹ بیمارستان استان ۷ دستگاه سیتی اسکن داریم و سه تا دیگر هم برای بیمارستان های شهرستان‌های شیروان، فاروج و امام حسن (ع) بجنورد در راه است.

وی از راه اندازی اولین مرکز درمان بیماران بین‌المللی برای پذیرش بیمار از کشورهای همجوار خبر داد و اظهار داشت: دولت پیش قدم شده تا عدالت در سلامت و دسترسی آسان در حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در کل کشور و همچنین در این استان توزیع و تعریف نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بیش از۳۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و دستگاه‌هایی وارد استان شده و می‌شود که برای بنده رویا بود و لذا تلاش ما بر این است که عدالت و سلامت را به گونه‌ای توزیع کنیم که گلایه ای نداشته باشیم، هرچند که شما لایق بهترین‌ها هستید.

امام جمعه شهرستان شیروان نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران، یک تمدن و فکر نو را در دنیا ایجاد کرد و این انقلاب در طول ۴۰و اندی سال، خدمات فراوانی داشته است، اما این اقدامات ارزشمند باید دیده شود و در حوزه بهداشت و درمان هم به قدری فراوان است که مایه مباهات است و دشمن هم تلاش می‌کند که این خدمات گفته و دیده نشود.

حجت الاسلام حسین تکمیلی افزود: در عرصه علم و سلامت با توجه به تحریم ها قبلا وابسته بودیم اما الان به برکت مجاهدت مجاهدان صادر کننده هستیم

وی در پایان با بیان اینکه مردم ولی نعمت و پای کار این انقلاب و نظام هستند، خاطر نشان کرد: در این دولت جهش های واقعی نه شعاری صورت گرفته و مردم هم دارند می‌بینند و تقدیر و تشکر می‌کنند.

فرماندار شهرستان شیروان نیز در ادامه گفت: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که در نظام اسلامی و مخصوصاً دولت انقلابی، کارها را شبانه روز را انجام می‌دهند.

دولت اسماعیل زاده افزود: در کمتر از دو ماه دو معاون این وزارتخانه برای افتتاح چند پروژه بهداشت و درمان در شهرستان حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه یک چهارم بیماران اعزامی به مرکز استان به خاطر عدم وجود دستگاه ام آر آی بوده است، اظهار داشت: شهرستان های شیروان و فاروج در مجموع ۲۳۰ هزار نفر جمعیت دارند و تجهیزات ما در این بیمارستان تخصصی کم است و خیلی از واحدها فعال نیستند و لازم است کمک کنید تا فعال شوند، همچنین زیرساخت‌ها و عوامل نگهداری متخصصین را نداریم که لازم است برای متخصصین ساختمان ویژه دیده شود تا ماندگاری آنان را در شیروان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان شیروان گفت: کمبود تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه‌ها، اتاق عمل و پزشک متخصص، فشار را به سایر نیروها وارد و نارضایتی هایی را برای آنان ایجاد می‌کند و همچنین متخصصین که طرح آنان تمام می‌شود از این شهرستان می‌روند.

اسماعیل زاده خواستار دستور ویژه جهت احداث همراه سرای بیمار در کنار بیمارستان در راستای خدمت رسانی به همراهان بیماران شد و افزود: برای ساخت پد بالگرد بالغ بر یک میلیارد تومان با تصمیم در شورای اداری شهرستان، توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر احداث و به نام شهید مدافع سلامت شهرستان شیروان، علی رستمی نامگذاری شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نظام در حوزه بهداشت و درمان کشور، خدمات خوبی را ارائه کرده است و در شهرستان شیروان نیز در حوزه تأمین تجهیزات پزشکی و فعالیت های عمرانی، کارهای بسیار خوبی در حال انجام است.

علی جدی خواستار اختصاص دستگاه آنژیو برای شهرستان شیروان شد و افزود: اگر این دستگاه به شیروان اختصاص داده شود چرخه درمان در این شهرستان همانند بیمارستان رضوی برابر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت دانشکده پرستاری و خوابگاه دانشجویان در این شهرستان خیلی خوب نیست، اظهار داشت: در محوطه بیمارستان برای این کار ۴۰۰۰ متر اختصاص داده شده است.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار