معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اعلام کرد؛

برون‌سپاری فعالیت‌های آموزشی بر اساس آئین‌نامه‌های سوادآموزی

ایلام (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد برون‌سپاری فعالیت‌های آموزشی از طریق اشخاص حقوقی واجد شرایط از مهرماه ۱۴۰۲ بر اساس آیین‌نامه آموزشی، سنجش و ارزشیابی دوره‌های سوادآموزی در کلیه شهرستان‌ها و مناطق استان آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۸۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برون‌سپاری فعالیت‌های آموزشی بر اساس آئین‌نامه‌های سوادآموزی

بهروز حیدری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان ایلام، اعلام کرد: برون سپاری فعالیت های آموزشی از طریق اشخاص حقوقی واجد شرایط از مهرماه ۱۴۰۲ بر اساس آیین نامه آموزشی، سنجش و ارزشیابی دوره‌های سوادآموزی در کلیه شهرستان‌ها و مناطق استان آغاز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق ماده ۱بند۲-۲۳کلیه واحدهای حقوقی که دارای اساسنامه، مجوز فعالیت یا گواهی تشخیص صلاحیت متناسب با فعالیت های آموزشی و فرهنگی (مدارس غیردولتی، موسسات آموزش راه دور و...) بوده و مطابق ضوابط و مقررات به منظور کاهش مباشرت و تصدی‌گری دولتی در امر سوادآموزی به کار گرفته خواهد شد.

حیدری با اشاره به فرآیند واریز سرانه های سوادآموزی گفت: سرانه های ابلاغی، هزینه مستقیم سوادآموزی است که تحت عنوان فعالیت های واگذاری تعریف و پس از احراز شرایط قبولی سوادآموزان به عنوان اشخاص حقیقی و حقوقی قابل پرداخت خواهد بود.

وی در پایان افزود: بر اساس مصوبه ۷۳۷ شوری عالی انقلاب فرهنگی و نامه مقام عالی وزارت همکاری کارکنان دولت، معلمان آموزش و پرورش، بازنشستگان فرهنگی به عنوان اشخاص حقیقی و موسسات و نهادهای غیردولتی به عنوان اشخاص حقوقی برای آموزش در دوره های سوادآموزی بلامانع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار