خوزستان تکیه‌گاه تولید برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار

تهران(پانا)-مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت خوزستان با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش کشاورزی، تکیه‌گاه تولید و مرکز ثقل تامین امنیت غذایی پایدار در کشور است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
خوزستان تکیه‌گاه تولید برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سیدمجید موسوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای سنگرساز بی‌سنگر، خوزستان را رکوردار تولید و خرید تضمینی گندم اعلام کرد و گفت: خوزستان با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالا در بخش کشاورزی، تکیه‌گاه تولید و مرکز ثقل تامین امنیت غذایی کشور است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر تامین امنیت غذایی به خصوص تولید گندم در کشور اشاره و یادآور کرد: گندم برنده‌ترین صلاح در دست کشورهای مختلف است که در جهت منافع و مسایل سیاسی و اقتصادی از آن استفاده می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که رکورد تولید و خرید تضمینی گندم همچنان در اختیار خوزستان است، بیان داشت: ارتقای میزان تولید به عوامل متعددی از جمله تامین بهنگام نهاده‌ها بستگی دارد.

موسوی به اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در استان اشاره کرد و افزود: اجرای فاز دوم این طرح در استان در جهت افزایش میزان سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و ارتقای تولید بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره اهمیت استان خوزستان در کشاورزی کشور گفت: دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک، استفاده بیش از پیش از اقتصاد دریا و تلاش برای رفع تداخلات و سنددار کردن اراضی کشاورزی از برنامه‌های مورد تاکید مقام عالی وزارت برای دستیابی به خودکفایی است که باید مورد توجه ویژه استان قرار گیرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، مجید نبی‌پور به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان معرفی و از زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ سیدرحمت ا... پریچهر رییس پیشین سازمان تشکر و قدردانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار