معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل:

جشن عاطفه‌ها بهترین فرصت برای اشاعه فرهنگ نیکوکاری در جامعه است

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت جشن عاطفه‌ها بهترین فرصت برای اشاعه فرهنگ نیکوکاری در جامعه است.

کد مطلب: ۱۴۰۷۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جشن عاطفه‌ها بهترین فرصت برای اشاعه فرهنگ نیکوکاری در جامعه است

غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در آیین استانی جشن عاطفه‌ها که به همت سازمان دانش آموزی استان در سالن همایش مجتمع شهید سلیمانی، آموزشگاه تمام تشکیلاتی دخترانه حیات طیبه ۲ آموزش وپرورش ناحیه ۱ اردبیل برگزار شد، طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: رفاه، آسایش و امنیت یک امر جمعی است و برای تجربه این احساس باید تلاش کرد تا در جامعه عمومیت و گسترش پیدا کند. به شکرانه بازوی توانا باید دست ناتوان را گرفت تا جامعه رشد پیدا کند.

وی تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها بهترین فرصت برای اشاعه فرهنگ نیکوکاری در جامعه است. آموزش و پرورش نیز در راستای تربیت اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان با برنامه های متنوع تلاش می کند تا روحیه کمک به همنوعان را در بین دانش‌آموزان ترویج دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با قدردانی از مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) در برگزاری این جشن گفت: در آموزش و پرورش تمام تلاش ها معطوف به حمایت از خانواده های نیازمند و محروم است. امیدواریم روزی فرا برسد که هیچ خانواده از حیث عدم بضاعت دغدغه تحصیل فرزندان خود را نداشته باشد.

علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هم گفت: امسال جشن عاطفه‌ها با شعار «آینده‌ساز باشیم» با همراهی مردم نوع‌دوست و خیر استان اردبیل برگزار شد که ما تلاش کردیم در پایگاه‌های دایر شده کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و بین ۱۶ هزار دانش‌آموز نیازمند و بی‌بضاعت تحت پوشش کمیته امداد توزیع کنیم.

وی این اقلام جمع‌آوری شده را کیف، کفش، البسه و لوازم‌التحریر اعلام کرد و افزود: ۶ هزار بسته از این امکانات تهیه و در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده و امیدواریم تا آخر جشن عاطفه‌ها برای همه ۱۶ هزار دانش‌آموز تحت پوشش استان بتوانیم این بسته‌ها را توزیع کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان به اجرای پویش فصل مهر در استان اشاره کرد و ادامه داد: همه ساله کمیته امداد با همکاری شرکای خود شامل آموزش و پرورش، صدا و سیما و سایر نهادها در قالب ۲ جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها در آستانه سال نو و بهار علم و دانش سعی بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرخواهانه هم استانی‌ها دارد تا به این بهانه یاریگر نیازمندان باشند.

حسین‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما در قالب این جشن از اول مراحل زندگی خود با مهربانی و همنوع دوستی آشنا شده و مشق مهربانی می‌کنند تا همواره به همکلاسی و همنوع خود کمک کنند.

وی افزود: زندگی خانواده‌های ایرانی مملو از عاطفه و فرهنگ همنوع دوستی است که قطعاً از فضای مدرسه می‌توانیم این روحیه مهربانی و محبت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل کمیته امدادحضرت امام خمینی (ره) استان بیان کرد: در کنار جمع‌آوری و توزیع این کمک‌ها، امروز شاهد راه‌اندازی یک‌صد و پنجاهمین مرکز نیکوکاری در استان بودیم که در قالب سازمان دانش‌آموزی راه‌اندازی شد که این خود هشتمین مرکز نیکوکاری در سطح استان و فعال در مراکز فرهنگی و دانشگاهی است.

حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد: امیدواریم با این اقدامات و فعالیت‌ها بتوانیم جریان خیر و احسان را در جامعه توسعه و ترویج داده و زمینه همراهی بیشتری را در بین اقشار مختلف مردم شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس به سرعت و با محوریت مدیران مدارس و انجمن اولیا و دانش‌آموزان در بین دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت همان مدارس توزیع می‌شود تا در سال تحصیلی جدید این دانش‌آموزان مشکلی در تهیه البسه، کیف، کفش و لوازم‌التحریر نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار