عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

ضرورت تعیین تکلیف مسائل پایانه‌ مسافربری غرب تهران

تهران (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت تعیین تکلیف مسائل پایانه‌ مسافربری غرب تهران تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تعیین تکلیف مسائل پایانه‌ مسافربری غرب تهران

زهرا شمس‌احسان در صد هفتاد و نهمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف مسائل پایانه‌ مسافربری غرب تهران با تاکید بر ملاحظات اجتماعی اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری بعنوان درگاه ورودی تهران، روزانه پذیرای ده‌ها هزار مسافر از سراسر کشور و حتی خارج از مرزها است و به مثابه‌ی دروازه‌ی شهر و اولین واگویه‌ی شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر تهران بوده و بینش اولیه‌ی در مورد کلیات شهر در این مکان ایجاد می‌شود.

شمس‌احسان ادامه داد: حسب مشاهدات میدانی وگزارشات واصله‌ی مردمی، آسیب‌های اجتماعی‌ در محدوده پایانه غرب وجود دارند که زیبنده و پسندیده‌ی کلانشهر تهران نیست؛ تنوع، تکثّر و فراوانی این آسیب‌ها به‌گونه‌ای است که نام بردن از آن در صحن علنی شورای اسلامی شهر مناسب نبوده و حتماً اعضای شورای شهر، به‌عنوان شهروند تهرانی این آسیب‌ها را دیده و شنیده اند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در برخورد اول، احساس آرامش و امنیت در ورودیِ شهر تهران از مسافران سلب شده و تنش‌ها و ناهنجاری‌ها موجب تضعیف حرمت نفس شهروندان خواهد شد. این شرایط در طول شب و با کاهش نظارت‌های بیرونی، تشدید شده و به میدان مشاهده‌ مستقیم افراد وارد می‌شود.

وی گفت: پایانه‌های مسافربری، ماهیتاً امکان ورود آسیب به شهرها را تسهیل می‌کنند و پایانه‌غرب نیز به‌دلیل شرایط ویژه و حجم تردد، بیشتر در معرض این چالش‌ها است؛ لذا اقدامات ایجابی و سلبی موجود در این پایانه و نحوه‌ مدیریت آن، پاسخگوی این مسئله نبوده و عملاً نیاز به بازاندیشی در لایه‌های مختلف مدیریتی به ویژه از منظر کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد. تداخل عملکردی و عدم هماهنگی سازمان ها و دستگاه های متولی در عدم تدبیر وضع موجود نقش داشته است.

شمس‌احسان اظهار کرد: از شهردار تهران انتظار می‌رود ضمن تعیین تکلیف در خصوص نحوه‌ مدیریت آسیب‌های این مجموعه، گزارشی از فرایند ساماندهی مسائل فوق‌الذکر را در صحن شورا ارائه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار